سومین کنگره بین‌المللی پزشکان شمال‌غرب کشور در تبریز برگزار می شود

ˈسعید پناهیˈ، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کنگره در پیشبرد علم طب و آشنایی با تازه های پزشکی بویژه در بخش ارایه تجهیزات جدید برای اداره نظام سلامت کشور از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: در این نشست سه روزه ۵۰ برنامه علمی و بازآموزی در تمام رشته های تخصصی پزشکی، داروسازی و پزشکان عمومی ارایه می شود.

پناهی تعداد سخنرانان این کنگره را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این کنگره ۱۰ سخنرانان بین المللی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و سوییس حضور خواهند داشت.

رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور برگزاری سمپوزیوم قلب و عروق را از محورهای مهم سومین کنگره پزشکان شمال غرب کشور و محور اصلی این سمپوزیوم را ارایه تازه های قلب و عروق عنوان کرد.

وی افزود: برای بیمارستان ˈآنادولوˈ ترکیه که با دانشگاه ˈجان هاپکینزˈ آمریکا ارتباط مستقیم و همکاری دارد در این کنگره غرفه ای برای عرضه تجهیزات پزشکی جدید در نظر گرفته شده است.

پناهی گفت: مبادله اطلاعات بین پزشکان کشورهای همجوار و تجهیزات فنی آنها بویژه وجود دستگاه PET و سایبر نایف در ترکیه باعث شده که تعدادی از بیماران سرطانی نیازمند برای درمان به آن کشور مراجعه کنند.

۶۱۲۰/۶۴۵/۵۸۷

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.