سیاست دوگانه آمریکا نسبت به سوریه عاملی برای تشدید تنش در این کشور است

۲۱اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه غرب به معارضین در قالب تسلیح تروریست‌ها انجام می‌شود بنابراین ایالت متحده سیاست دوگانه‌ای را درقبال سوریه به ‌کار صورت گرفته است.

حسین معین‌آیادی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به  عقب‌نشینی مقامات آمریکا در بیان مواضع خود نسبت به سوریه گفت: با توجه به اینکه کری در دیدار با ولادیمیر پوتین اعلام کرد واشنگتن با رویکرد مسکو دربارهٔ سوریه موافقت می‌کند هم‌اکنون شاهد تغییر گفتمان ایالات متحده نسبت به سوریه هستیم.

وی تصریح کرد: آمریکا هم‌اکنون به منطق ایران و روسیه برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه رسیده چرا که اگر مخالفین قدرت سیاسی در سوریه را به دست بگیرند شاهد واگرایی در این کشور می‌شویم.  
 
معین‌آبادی در ادامه اظهار داشت: دولت قانونی در سوریه یک دولت ملی است اما اگر معارضین به قدرت برسند دولت‌های قومی بر سر کار می‌آیند و این امر نمی‌تواند منافع آمریکا را تامین کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: به احتمال فراوان دولتی که در آینده در سوریه شکل می‌گیرد یک دولت ائتلافی باشد چرا که معارضین سوری به‌دنبال حضور در صحنه سیاسی کشورشان می باشند اما کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه غرب به معارضین در قالب تسلیح تروریست‌ها انجام می‌شود بنابراین ایالت متحده سیاست دوگانه‌ای را درقبال سوریه به ‌کار صورت گرفته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.