سیاست های اجرا شده در آموزش وپرورش بر مبنای اسلام وقرآن است

۳۱فروردین۱۳،

وزیر آموزش وپرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر :

وزیر آموزش وپرورش سیاست های اجراشده در آموزش وپرورش را بر مبنای اسلام وقرآن توصیف کرد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر حاجی بابایی صبح امروز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۲، در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ایجاد تحول بنیادین در آموزش وپرورش یکی از مطالبات مقام معظم رهبری  ( مدظله العالی )  است ، گفت : سند تحول بنیادین در آذرماه ۱۳۹۰ رونمایی و نقشه راه آموزش وپرورش تبیین شد .
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) سند تحول بنیادین را نقشه شفابخش  نامیدند ، گفت : از اول مهر ماه ۹۱ ریل گذاری های سند تحول بنیادین به صورت رسمی آغاز شد .
وی با بیان اینکه سال ۹۱ سخت ترین سال برای آموزش وپرورش بوده است ، اظهار کرد : سال قبل ۴۰ سیاست در کشور اجرایی شد که همه  آنها براساس تعلیم و تربیت و مبانی  اسلام و قرآن است .
وی با بیان اینکه نگاه به دوره ابتدایی باید به صورت ویژه باشد ، تصریح کرد : امنیت در آینده حول محور نیروی انسانی می چرخد که در این مورد مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) نیز بر ایجاد بصیرت افزایی اشخاص تاکید دارند .
وی با بیان اینکه مهم ترین مکانی که با نیروی انسانی سروکار دارد ،آموزش وپرورش است ، ادامه داد : نقطه عطف سند تحول بنیادین در سال قبل، ایجاد دانشگاه فرهنگیان بوده است .
وی با بیان اینکه ۲۵ هزار دانشجو از میان ۷۰۰ هزار داوطلب  تحصیل در دانشگاه ها  در دانشگاه فرهنگیان  جذب شده اند ، اظهار کرد : طی دو روز قبل سند برنامه درسی ملی به عنوان یکی از اسناد پایین دستی تحول بنیادین به عنوان نقشه راه کتب درسی  رونمایی شد .  
وزیر آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه این سند  در ۵ محور ، ۴ عرصه و ۱۱ حوزه یادگیری تدوین شده است ، افزود : برای اولین بار  آموزش وپرورش در کشور دارای قانون ونقشه  راه کتب درسی شده است .
دکتر حاجی بابایی با اشاره به اینکه کتب  درسی سال سوم ابتدایی و اول دبیرستان در سال تحصیلی جدید بر مبنای سند برنامه درسی ملی تغییر می کند ، خاطر نشان کرد : این مهم  به ترتیب در سال های بعد در دیگر پایه ها  نیز انجام خواهد شد  
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.