سیدحسن خمینی: امام(ره) در شرایطی عَلَم دین را بلند کرد که می‌گفتند دین از بین رفته است

۱۳خردادماه،

در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام روح‌الله؛

سخنرانی سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیست و چهارمین مراسم ارتحال امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران سخنرانی سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیست و چهارمین مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و در حرم مطهر ایشان آغاز شد.

وی در ابتدای اظهارتش در مراسم سالگرد امام راحل(ره) گفت: پنجاه سال پیش در چنین روزهایی نهضت بزرگ امام آغاز شد، در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد یک انقلاب در جهت اهداف دینی شکل بگیرد، بعد از فوت مرحوم آیت آلله بروجردی حکومت اقتدار خود را در عرصه‌های مختلف بعد از کودتای ۲۸ مرداد تثبیت کرده بود و حوزه‌های علمیه هم دارای رکود بود، امام(ره) وقتی به آن روزها اشاره می‌کردند همواره ان روز ها را به عنوان روزهای تلخ حوزه یاد می‌کنند.


سیدحسن خمینی در ادامه افزود: به سبب ارتباطی که دولت وقت با استکبار جهانی و به خصوص پدیده آن روزهای دنیا، آمریکا پیدا کرده بود و تسلطی که احساس می‌کرد بر شریان‌های حیاتی جامعه دارد و ارتباطی که دولت امینی با غربی‌ها و آمریکایی‌ها پیدا کرده بود، توانسته بودند مناسبات و پیوندهای خود را برقرار کنند و از سوی جریان‌های چپ که گفتمان انقلابی آن روز بود، هرگونه حرکت دین‌دارانه نوعی ارتجاع و عقبگرد می‌دانستند، همه این امور فضایی را در جامعه ایجاد کرده بود که کسی باور نمی‌کرد بشود در این دنیا، دنیایی که دوستان پراکنده‌اند و دشمنان دست در دست هم می باشند و همه بر یک نقطه اتفاق دارند و آن عدم پیروزی جریان معنویت گرا و دیندار است، پرچمی را برافراشت که پرچم دینداری و پرچم اندیشه دینی باشد.

وی تصریح کرد: امروز من به بعدی از زندگی امام بزرگوار اشاره می‌کنم که این بعد در داخل خودش تمام تحلیل این حادثه را پنهان دارد، آنچه که امام(ره)را به این عرصه وارد کرد و امام بزرگوار توانست با اتکای به آن نقطه حرکت خود را آغاز کند، امید به خدا، امید به فردا و امید در دل‌ها است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) اضافه کرد: ما در زندگی امام(ره) هرجا که نگاه می‌کنیم این رجا و امید به خداوند متعال را بزرگترین نقطه و مهمترین کانون زندگی ایشان می‌بینیم، ماه رجب است و در همین آغازین فراز دعای مبارک خدا را با امید خطاب می‌کنیم و رجا داریم.امام(ره) در شرایطی عَلَم دینداری را بلند کرد که می‌گفتند در دنیا خدا مرده و دین از بین رفته و دوره این سخن‌ها تمام شده، نه غربی‌ها دین را در عرصه اجتماع تاثیر می‌دادند و نه شرقی‌ها دین را بیش از تخریب جامعه برایش ارزشی قائل بودند.

وی همچنین تصریح کرد: استاد مطهری پس از آنکه از پاریس بر می‌گردد نکته‌ای رادر  مورد زندگی امام(ره) مورد اشاره قرار می‌دهد، وقتی از وی می‌پرسند امام(ره) را چگونه دیدی؟ می‌گوید او را دیدم در حالی که چهار ایمان داشت، ایمان به خدا،‌ ایمان به راه خودش، ایمان به مردم خودش و ایمان به هدف خودش، هدف، خدا، راه و مردم به عنوان بزرگترین پتانسیلی که می‌تواند این مهم را به نتیجه برساند.

سیدحسن خمینی اظهارداشت: این ایمان و امید است که در تمام پیام‌های امام(ره) و در بسیاری از سخنان ایشان این امید به خدای متعال سبب می‌زند، در تمام این فراز و فرودها آنچه که امام(ره) را در داخل خودش و نفس خودش مطمئن می‌کند، امید به خدا و امید به فردا است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه رهبر فقید انقلاب اسلامی همواره به آینده امید داشتند، اظهار داشت: ایمان ایشان سبب شد غرور وی را فرا نگرفته و فتح و ظفر خرمشهر را از خدا بداند و بگوید که “خرمشهر را خدا آزاد کرد.”

وی افزود: من و شما در این امور کاره‌ای نیستیم و تمامی تقدیر جهان در دستان خدا است و اگر اراده کند هر آنچه نزد اوست اتفاق می‌افتد.

سید حسن خمینی همچنین با اشاره به اینکه حماسه بزرگ انتخابات در راه است، خاطر نشان کرد: امیدواریم انشاءالله به مسئولیت خود در این امر پرداخته و حماسه سیاسی دیگری را رقم بزنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.