سیدعباسی: توان شکست صربستان را داریم

۱۹خردادماه،

  جهانگیر سیدعباسی، مربی بین‌المللی والیبال ایران است که سابقه کار کردن کنار ولاسکو را هم دارد.  به گزارش فارس، وی در خصوص دو بازی تیم ملی ایران برابر روسیه در چارچوب لیگ جهانی والیبال اظهار داشت: تیم روسیه دو تفاوت اصلی با تیم ایران داشت؛ اولی تجربه است و دومی هم برتری فیزیکی آنها نسبت به ایران است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم تمام توان تیم ایران این چیزی نبود که دیدیم؛ برای بازی با تیم‌هایی مانند روسیه باید تمام ارکان‌های ایران خوب باشند. آمار بد دریافت‌های ملی‌پوشان ایران در دو بازی برابر روسیه نشان داد که تیم ما همچنان با مشکل همیشگی خود روبرو است.

این کارشناس والیبال خاطرنشان کرد: دریافت‌های بد سبب شد که معروف نتواند پاس‌های خوبی بدهد. روس‌ها دریافت‌های بد را هم به پاس تبدیل می‌کردند و ایران نمی‌توانست این کار را انجام دهد. روسیه جزو تیم‌هایی است که همیشه خوب سرویس می‌زند، اما به همان میزان در دریافت هم مشکل دارد.

وی عنوان کرد: اگر ما در دریافت و سرویس بهتر عمل می‌کردیم ممکن بود نتیجه بازی کمی تغییر کند و بهتر باشد، اما برای اولین حضور عملکرد تیم خوب بود، با این حال همچنان معتقدم که این تمام توان ایران نبود.

مربی بین‌المللی والیبال در خصوص مشکل دریافت ملی‌پوشان تصریح کرد: این مشکل، مشکل سنتی والیبال ایران است. فکر می‌کنم ولاسکو بسیار روی این موضوع کار کرده است. دریافت موضوعی نیست که به راحتی بتوان آن را اصلاح کرد. برخی بازیکنان فیزیک اشتباهی در دریافت دارند و برخی دیگر تاکتیک صحیح دریافت را نمی‌دانند؛ ما در این امر از استاندارد دنیا عقب هستیم، اما امیدوارم ولاسکو و سیچلو بتوانند آن را برطرف کنند.

وی گفت: هرچند که از استانداردهای دنیا عقب هستیم، اما نباید دچار خود کم‌بینی شویم، چراکه به هر حال ما جزو ۱۲ تیم برتر جهان هستیم. با تیم‌های درجه دو اروپا مانند بلغارستان، آلمان، فرانسه، صربستان و … اختلاف چندانی نداریم، اما برابر روسیه و برزیل و لهستان و … کمی مشکل خواهیم داشت.

سیدعباسی ادامه داد: اگر تمام ارکان‌های تیم ایران خوب بازی می‌کردند، ممکن بود حتی روسیه را هم شکست دهیم. اگر همه چیز خوب باشد، می‌توانیم صربستان را در تهران شکست دهیم، چراکه این تیم دیگر قهرمان المپیک نیست.

این کارشناس والیبال در مورد اینکه آیا تشکری توانست جای خالی نادی را پر کند یا خیر، تصریح کرد: تشکری برای رسیدن به نادی به زمان نیاز دارد. نادی یکی از با تجربه‌های تیم ملی بود و همیشه جای خالی وی احساس می‌شود. باید به تشکری زمان داد، هرچند که اعتقاد دارم نادی هم می‌توانست همراه تیم به مسابقات اعزام شود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.