سیر نزولی سکه در یک هفته قبل

بازار سکه در شرایطی هفته گذشته را پشت سر گذاشت که بهای سکه ها بعد از نوساناتی با سیر نزولی همراه شد و این در حالی است که اولین روز کاری هفته قبل قیمت ها سیر صعودی چشمگیری به خود گرفتند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته باز هم این دلار بود که باعث تحریکات مثبت یا منفی سکه شد تا قیمت طلا در سطح جهانی و نوسانات آن به طوری که افزایش ۲۸ تومانی دلاردر اولین روز کاری هفته بهای سکه بهار آزادی را ۱۷ هزار تومان افزایش داد و سکه طرح قدیم و امامی تا سطح ۸۴۵ و ۸۴۳ هزار تومان بالا آمدند.

این گزارش حاکی است، در روز شنبه نیم سکه نیز با رشد ۸ هزار تومانی و ربع سکه با افزایش ۴ هزار تومانی با بهای ۴۲۱ و ۲۱۲ هزار تومان در بازار به فروش رسیدند در این روز سکه یک گرمی با بهای ۱۲۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به پنج شنبه گذشته ۲۵۰۰ تومان رشد داشت.

براساس این گزارش، با فروکش کردن تب دلار در روز یکشنبه قیمت سکه ها نیز از بهای کسب شده روز شنبه عقب نشینی کرده و با کاهش ۷ هزار تومانی بهای سکه بهار آزادی در طرح قدیم و امامی به ۸۳۸ و ۸۳۶ هزار تومان رسید نیم سکه هم تا سطح ۴۱۷ هزار تومان و ربع سکه و سکه یک گرمی با کاهش ۲۵۰۰ و ۲۰۰۰ تومانی به بهای ۲۰۹ هزار و ۵۰۰ و ۱۱۸ هزار تومان در بازار دست یافتند.

براساس این گزارش، روز دوشنبه برای بازار سکه در حالی سپری شد که با رشد مجدد دلار بهای سکه ها افزایشی شد و سکه طرح قدیم و امامی با بهای ۸۴۰ و ۸۳۹ هزار تومان در بازار به فروش رسیدند نیم سکه و سکه یک گرمی هریک با رشد یک هزار تومانی و ربع سکه با افزایش ۵۰۰ تومانی مواجه شدند.

این گزارش می افزاید، با کاهش بهای سکه ها در روز سه شنبه یک هفته ایی متناوب برای بازار سکه رقم خورد و این روز از ارزش سکه طرح قدیم و امامی ۳ و ۴ هزار تومان کاسته شد و با بهای ۸۳۷ و ۸۳۵ هزار تومان فروخته شدند نیم سکه و ربع هرکدام با افت یک هزار تومانی به ۴۱۷ هزار و ۵۰۰ و ۲۰۹ هزار تومان و سکه یک گرمی با کاهش ۵۰۰ تومانی به ۱۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

شایان ذکر است، روز چهارشنبه برای بازار سکه روزی نیمه تعطیل بود و سکه ها با همان بهای روز قبل معامله شدند روز پنج شنبه هم بازار تهران تعطیل بود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.