سیستم سفارش فرش دستباف بزودی راه اندازی می شود

خبرگزای آریا- رئیس مرکز ملی فرش ایران از تشکیل فراکسیون فرش دستباف در مجلس و راه اندازی مرکز سفارشات فرش ایران در قالب سیستم سفارش پذیری متمرکز در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  «محمد باقر آقا‌علیخانی»افزود: قرارداد راه اندازی سیستم سفارش پذیری این مرکز منعقد شده است و بزودی با ۵۲ ورودی در کشور سفارش دریافت می شود.
وی گفت: باید خلاء حوزه تجاری در فرش دستباف ایران پر شود و تقویت رویکرد علمی به مقوله فرش بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: باید به مرور حوزه های مختلف فرش از حالت سنتی خارج و ضمن حفظ اصالت فرش به بحث تجارت آن توجه ویژه شود.
آقاعلیخانی گفت: باید این محصول را که زمانی اصلی ترین و نخستین کالای صادراتی کشور بود و امروز در رده سیزدهم صادرات کشور قرار گرفته است به جایگاه اصلی آن برگردانیم.
وی با بیان اینکه فرش از کالاهایی است که ۸۰ تا ۸۵ درصد ارزش افزوده دارد و ارزش واقعی هیچ محصولی به اندازه این محصول نیست افزود: اشتغال ایجاد شده از محل آن نیز با کمترین سرمایه گذاری حاصل می شود.
وی توجه به بحث علمی در تولید، بازاریابی، رنگرزی و مرمت فرش را از نکات مهم در این صنعت دانست و گفت: تئوری‌های جدید در بازاریابی و تولید فرش نیز باید به زودی ارائه شود.
رییس مرکز ملی فرش ایران ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی مدرن فرشبافی را در مرکز هر استان از جمله اقدامات این مرکز برای توسعه فرش دستباف عنوان کرد و افزود: توسعه بیمه قالیبافان در محدوده اعتبارات و بهره برداری از طرح جامع آماری در شهریور امسال، از دیگر برنامه های مرکز ملی فرش ایران است.
وی با اشاره به تجار و تولید کنندگان و با تاکید بر حقوق بافنده ها، خواهان افزایش سهم بافنده ها از سود فرش شد.
آقا علیخانی در پایان از افزایش ۳ تا ۴ برابری اعزام هیات های تجاری و حمایت از نمایشگاه های جهانی خبر داد و افزود: ما خواهان حمایت از ورود فرش دستباف به طراحی فضای داخل منازل هستیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.