سیمای چهلمین روز زلزله آذربایجان شرقی در سیما

سیمای چهلمین روز زلزله آذربایجان شرقی در سیما

جام جم آنلاین: سیمای جمهوری اسلامی ایران با پخش برنامه های صبحگاهی ، خانواده ، کودک و نوجوان و برنامه های شامگاهی در چهلمین روز وقوع زلزله منطقه آذربایجان شرقی بار دیگر با بازماندگان حادثه ابراز همدردی و نیز آبادی مناطق و اسکان آسیب دیده ها را به تصویر می کشد.

به گزارش روابط عمومی سیما، شبکه های سیما در ادامه حضور موثر رسانه ای در مناطق زلزله زده، همچون گذشته به نیازهای مردم و ضرورت بر طرف شدن آن توجه می کنند و روند بازسازی را در این مناطق در معرض دید مخاطبان خود قرار می دهند .

برنامه های ویژه چهلمین روز حادثه زلزله شمال غرب کشور، برای مخاطبان شبکه های مختلف سیما، این چنین پیش بینی شده است:

شبکه یک سیما در برنامه های “صبح بخیر ایران” و “خانواده” در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، گزارش هایی را به صورت زنده از مناطق زلزله زده پخش می کند و روند بازسازی و بازگشایی مدارس در این مناطق را پوشش می دهد .

حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز میهمان صبح چهارشنبه “صبح بخیر ایران”، در منطقه زلزله زده خواهد بود.

شبکه یک سیما ویژه برنامه “چهلمین روز زلزله” را از ساعت ۱۶ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، هر روز به مدت یک ساعت پخش می کند که با مردم و بازماندگان حادثه گفتگو و گزارش هایی از مناطق زلزله زده و اقدامات انجام شده تهیه و ارائه می کند .

گزارش روابط عمومی سیما حاکی است، شبکه قرآن و معارف سیما نیز دعای کمیل در شهرستان اهر را با حضور در محل برگزاری آن، ضبط و در پایان همان شب از شبکه سه سیما برای شیفتگان حق و حقیقت پخش می‌کند.

گفتنی است که این شبکه همچنین در برنامه های “صبح امید” که از ساعت ۷ تا ۹ و “خانه محبت” که از ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۴۵ پخش می شود، در روز های چهارشنبه و پنجشنبه به موضوع زلزله اخیر می پردازد و گزارش هایی را به صورت زنده از محل حادثه به بینندگان خود ارائه می کند.

عوامل برنامه “هزار و شصت و شونزده” نیز با حضور در مناطق زلزله زده برنامه زنده اجرا می کنند .

برنامه “خاله شادونه” نیز با منطقه زلزله زده ارتباط مستقیم خواهد داشت .

عمو پورنگ روز چهارشنبه به صدا درآمدن زنگ مدرسه را در منطقه زلزله ضبط می کند که این برنامه صبح پنجشنبه از شبکه دو سیما به نمایش در می آید.

شبکه دو سیما همچنین در برنامه “خانه و زندگی” و “زنده باد زندگی” به موضوع زلزله می پردازد و با پخش تصاویر از مناطق زلزله زده آذربایجان ، چگونگی بازسازی های انجام شده و مباحث کارشناسی مربوط به زلزله را به مخاطبان خود ارائه می کند.

شبکه آموزش سیما نیز در برنامه های “صبحی دیگر” که از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح چهار شنبه و پنجشنبه و “گل آموز”  که از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ پخش می شود، دستاوردهای تصویری گروه های اعزامی خود را در معرض دید بینندگان قرار می‌دهد.

شبکه های دیگر سیما نیز مستند هایی را درباره روند بازسازی در این چهل روز، در برنامه مختلف ارائه می‌کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.