سینمایی خواهیم ساخت… و در آن دور خواهیم شد از این بحران ها

۲۸ آبان ،

سینمای ایران در صورت مشخص شدن تکلیف برخی اشخاص با خودشان و کنار گذاشتن اختلافات شخصی شان بر مسائل کوچک به طور حتم از بحران ها دور خواهد شد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگران؛ خانه سینما و بحث تداوم فعالیت هایش هم چنان موضوع داغ، همیشگی و البته تکراری سایت ها و روزنامه های خبری است. آخرش هم هنوز معلوم نشده برسر این خانه و اهالی آن چه خواهد آم؟ هرکس در این محفل حرفی می زند و برای صحبت هایش نیز استدلال، سند و مدرک می آورد و دیگری را متهم می سازد.
مخاطب با سینمای امسال که بیش تر از پیش در شرایطی بحرانی قرار گرفته، قهر کرده است اما همواره مسئولان بر این نکته پا فشاری می کنند که حال سینمای ایران خوب است و هر کس که برای فرهنگ این مردم و مملکت دل می سوزاند، چشمانش را بازتر کند و وضعیت سینما را و حال و روز کنونی را بهتر ببیند.
سینمای امروز بیش تر از قبل نه به یک خانه بلکه به یک حامی واقعی و یک دلسوز حقیقی نیاز دارد تا به خصوص در این شرایط اقتصادی و با توجه به فشارها و تحریم ها که هم اکنون سینمای ایران را نیز درگیر خود کرده، لطمه نبیند.
در این اوضاع آشفته سینما؛ رئیس هیئت مدیره خانه سینما( فرهاد توحیدی) بر این نکته در مورد خانه سینما تأکید دارد که فعالیت خانه سینما فقط با حفظ تمامی وظایف آن قابل قبول است، در صورتی که وزیر ارشاد آن را از مسئولیت‌های پیشی‌اش؛ همچون حمایت از هنرمندان، وام، بیمه و … منع کرده است و سید علیرضا سجادپور نیز آن را به عنوان یک پاتوق فرهنگی برای فعالیت هنرمندان دانسته است.
فرهاد توحیدی خانه سینما را منهای نقش اصلی نمی پذیرد و با اشاره به صحبت های انجام شده با رئیس جمهور در خصوص از بین بردن بهانه آقایان برای اصلاح اساسنامه خانه سینما عنوان می کند که بعد از اصلاح بندها با ارسال اساسنامه جدید به دفتر ریاست جمهوری و  تصویب آن، خانه سینما قانونی تشکیل می شود.
فرهاد نوحیدی برخی مدیران فرهنگی را نیز به این حرکت متهم می کند که نامه ای را مربوط به یک ماه پیش را دو روز بعد از دیدارشان با رئیس جمهور مبنی بر انحلال سینما منتشر می کنند در صورتی که وزیر ارشاد و علیرضا سجادپور با تأکید بر انحلال خانه سینما و بازگشایی مجدد آن تنها سینما را یک مکان فرهنگی تلقی می کنند.
گفتنی است؛ آخر هم مشخص نشد که چه کسی در این میان در مورد این خانه به اصطلاح سینمایی درست می گوید؟ وچه اتفاقی در آینده برای آن رقم خواهد خورد؟ ولی آنچه که اکنون اهمین دارد این وضعیت نابسامان سینمای ایران انصراف برخی فیلمسازان از ساخت فیلم جدیدشان است که هر روز نیز بر این لیست افزوده می شود و بدتر از آن نیز رسیدن برخی فیلم ها به دلیل وضع کنونی و مشکلات مالی به جشنواره سی و یکمین فیلم فجر است کاش سینماگران و مسئولان به جای متهم کردن همدیگر دریک حرکت جمعی برای این سینما فکری کنند./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.