سکوت در برابر شکستن لوله انتقال آب زاینده‌رود به یزد

ایران > استان‌ها– ممتازنیوز:
طی روزهای قبل خط لوله انتقال آب زاینده‌رود به یزد، بوسیله بعضی اشخاص شکسته شد. اما مسئولان استان اصفهان برای اطلاع رسانی در این زمینه، سکوت اختیار کرده‌اند.

به گفته خبرگزاری موج، تماس با مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اصفهان، برای انجام مصاحبه دربارهٔ دلایل شکسته شدن این لوله انتقال آب، مشروط به هماهنگی با روابط عمومی این شرکت می‌شود.

روابط عمومی آب منطقه‌ای اصفهان نیز اعلام می‌کند که به سبب تصمیم شورای استان مبنی بر ارایه اطلاعات بوسیله سخنگوی قرارگاه آب که معاون سیاسی امنیتی استاندار است، اطلاع رسانی در این زمینه از سوی این شرکت، انجام نخواهد شد.

در حالی که مردم استان اصفهان بر این باورند که آب زاینده‌رود برای تامین نیازهای صنعتی مردم یزد به این استان منتقل می‌شود، مقامات این استان همجوار نسبت به کمبود آب در یزد اخطار داده‌اند.

به گفته مسئولان وزارت نیرو، این خط انتقال روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار متر مکعب آب را برای تامین نیازهای شرب مردم یزد، به این استان منتقل می‌کند.

در سال های اخیر به دنبال خشکسالی‌های پیاپی، کشاورزان شرق اصفهان حق آبه کشاورزی را دریافت نکرده و این مسئله نارضایتی هایی را در میان آنها به همراه داشته است.

در دو سه سال قبل، بارها کشاورزان شرق اصفهان در اعتراض به عدم اختصاص حق آبه بخش کشاورزی، اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز کرده‌اند.

تلاش ها برای تماس با مسئولان استان اصفهان برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارهٔ جزئیات وقایع اخیر این استان ادامه دارد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.