سیاست‌های آمریکا و غرب در راستای انزوای دولت بشار اسد شکست خورده است

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک کارشناس سیاست‌خارجی گفت: روسیه به دنبال یک راهکار سیاسی است تا به دور از فشارهای غرب علیه سوریه بهترین راه حل را برای این کشور اتخاذ کند.

” حسن هانی‌زاده  “در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به قطعنامه اخیر سازمان‌ملل علیه سوریه گفت: این قطعنامه به لحاظ اجرایی فاقد وجهه قانونی است که با کمک عربستان، قطر، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی علیه سوریه تصویب شده و برای سوریه فاقد اهمیت است.
 
وی ادامه داد: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرده که سیاست‌های خود را برای سرکوب گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد و این نوع فشارهای سیاسی در چارچوب تلاش آمریکا و غرب برای انزوای هرچه بیشتر نظام سوریه است.
 
هانی‌زاده با بیان اینکه مسکو همواره با هر قطعنامه‌ای که علیه نظام سوریه تصویب شده مخالفت می‌کند، افزود: در قبل نیز این کشور در شورای امنیت چندین قطعنامه را وتو کرده اما شرایط در مجمع عمومی سازمان‌ملل فرق می‌کند، مانند ایران و دیگر کشورهای مستقل جهان که با تصویب این قطعنامه مخالفت کردند.
 
وی ادامه داد: روسیه به دنبال یک راهکار سیاسی بوده تا به دور از فشارهای سیاسی علیه سوریه بهترین راه حل را برای این کشور اتخاذ کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به سخنرانی نماینده دائم ایران در سازمان‌ملل علیه تصویب‌کنندگان این قطعنامه، خاطرنشان کرد: ترکیه، قطر، آمریکا و عربستان در سازمان ملل نفوذ دارند و در لابی که با کشورهای فقیر و کم درآمد آفریقا و آمریکای لاتین داشته‌اند، این قطعنامه را تصویب کردند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.