سیا علیه موساد ؛ موساد علیه سیا

سیا علیه موساد ؛ موساد علیه سیا

به گزارش فارس، در حالی که سیاستمداران آمریکایی همواره دست دوستی و اتحاد خود را به سوی اسرائیل دراز می‌کنند و در  عین حال خود را مکلف به تامین منافع این رژیم می‌دانند، سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) اسرائیل را بزرگترین تهدید ضداطلاعاتی واشنگتن اعلام کرد!

اعلام چنین موضع‌گیری نادری از سوی مقامات جاسوسی آمریکا علیه اسرائیل بر اساس اتفاقات و حوادثی صورت گرفته که برخی مقامات سابق و فعلی سازمان سیا آن را نخستین بار در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس علنی کردند. در یکی از این موارد سرپرست ماموران اطلاعاتی سیا در تل‌آویو متوجه می‌شود تجهیزاتی که از آن‌ها از تل‌آویو برای ارتباط گرفتن با دفتر سیا در “ویرجینیا” استفاده ‌می‌کرده، مخفیانه دستکاری شده است. این واقعه را ۳ تن از ماموران ارشد و سابق آژانس‌ اطلاعاتی آمریکا شرح داده‌اند. یکی دیگر از افسران سیا در اسرائیل گفته، در خانه او شکسته شده بود و فرد یا افرادی وارد منزل او شده بودند، هرچند چیزی به سرقت نرفته بود. این امر نشان می‌دهد سیا حتی در اسرائیل که دوست آمریکا به شمار می‌آید، در معرض مراقبت و پایش قرار دارد.

علاوه بر این موارد که در آن‌ها از خانه ماموران سیا جاسوسی شده بود، گزارش‌هایی از جاسوسی‌های مجرمانه ماموران اسرائیلی علیه افسران سیا وجود داشته است. در یکی از این موارد اسرائیل متهم به کشته شدن یک جاسوس مهم سیا در دوره جورج بوش شده است.

اسرائیل؛ متحدی خرابکار آمریکا

این وقایع نشان‌دهنده واقعیتی است که بسیار شناخته‌شده است اما کمتر درباره آن بحث شده؛ اینکه با وجود روابط پنهانی بین آمریکا و نزدیکترین متحدش در خاورمیانه و با وجود بیانیه‌هایی که مقامات و سیاستمداران آمریکایی در آنها دوستی خود با اسرائیل را ابراز می‌کنند، مقامات امنیت ملی آمریکا اسرائیل را به عنوان متحدی خرابکار و تهدیدی ضداطلاعاتی واقعی به شمار می‌آورند.

با توجه به تکرار اتفاقاتی از این دست بود که مقامات جاسوسی آمریکا اعلام کردند سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل تحت عنوان «موساد» و سرویس اطلاعات داخلی آن با نام «شین بت»، سعی دارند اسرار ضد اطلاعات آمریکا را سرقت کنند. همین موضوع موجب شد «بخش شرق نزدیک سیا» که نظارت و رصد عملیات جاسوسی سراسر خاورمیانه را برعهده دارد، اسرائیل را مهمترین تهدید ضد اطلاعاتی آمریکا تلقی کند.

جاسوسان آمریکایی اسرائیل

البته بی‌اعتمادی میان آمریکا و اسرائیل سابقه طولانی دارد. در سال ۱۹۸۷، جان پلارد، یک تحلیلگر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا به جرم جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شد. سال ۲۰۰۶ نیز یک تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا برای ارائه اطلاعات طبقه بندی شده به یک دیپلمات اسرائیلی و دو نفر از اعضای لابی طرفدار اسرائیل به ۱۲ سال زندان محکوم شد. چند سال پیش نیز دو افسر زن سیا به دلیل تماس با اسرائیلی‌ها از کار برکنار شدند که البته یکی از این زنان ارتباط با وزارت خارجه اسرائیل را پذیرفته بود.

نکته اینکه اسرائیل با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و در عین حال،‌ با دسترسی کامل به عالی رتبه ترین اعضای دولت آمریکا در ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی، توانایی فراوانی برای نظارت بر هم پیمان خود یعنی آمریکا را دارد.از این روست که به رغم روابط نزدیک آمریکا با اسرائیل، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزیلند از معتمدان واشنگتن به شمار می‌آیند و نه تل‌آویو چراکه این ۵ کشور توافق کرده‌اند در حالی که با هم اطلاعات حساس را داد و ستد می‌کنند، علیه یکدیگر جاسوسی نکنند.

جالب اینکه انتشار این خبر دو واکنش کاملا متفاوت از مقامات اسرائیلی به همراه داشت. نخستین آن مربوط به «لیر وینتراب»، یکی از سخنگویان اسرائیل در واشنگتن بود که از روابط بسیار نزدیک میان اسرائیل و آمریکا سخن گفت و اظهار داشت: “آژانس‌های اطلاعات و امنیت اسرائیل همکاری نزدیک، گسترده و مداومی را با همتایان آمریکایی خود دارد. آن‌ها شرکای ما در مواجه با بسیاری از چالش‌های دوجانبه هستند.”

وی با بیان این مطلب مدعی شد: “هر حدس و گمان دیگری در این رابطه بی‌پایه و در تضاد با روح و عمل همکاری‌های امنیتی میان دو طرف است.”

تهدید اسرائیل به افشاگری علیه آمریکا

اما بر خلاف این سخنگوی رژیم صهیونیستی، یکی از نمایندگان کنست (مجلس قانونگذاری رژیم صهیونیستی) آمریکا را به پرده برداشتن از فعالیت‌های جاسوسی سیا در اسرائیل تهدید کرد.

«آریه الداد»، در نشست کمیته نظارتی کنست که در رابطه با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه آزادی «جاناتان پلارد» برگزار شده بود، عنوان کرد: “در صورتی که آمریکا نهایتا تا ۶ نوامبر یعنی زمان برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا در مجازات حبس ابد پلارد تخفیفی ندهد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل باید از فعالیت‌های جاسوسی آمریکا در اسرائیل، پرده بردارد. پلارد، تحلیلگر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۸۷ به جرم جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شده است.

او در واکنش به گزارش آسوشیتدپرس درباره جاسوسی موساد از سیا، به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی سیا در تل‌آویو اشاره کرد و به این ترتیب مشخص شد این دو متحد دیرین به رغم تاکید بر تعهد خود به دفاع از منافع یکدیگر، برای نیل به اهداف خود، قول و قرارهایشان را نیز زیر پا می‌گذارند.

این نماینده کنست گفته است: “اگر اوباما نیاز خود به رای و پول یهودیان آمریکایی را بفهمد، ‌این امید وجود خواهد داشت که او، پلارد را تا ماه نوامبر آزاد کند. اما در غیر این صورت، اسرائیل باید پرده را بیندازد. آن‌ها عنوان می‌کنند که یکی از مشکلات پلارد این است که دولت‌ها از دوستان خود جاسوسی نمی‌کنند. وقت آن رسیده تا با صدای بلند بگوییم که سیا در آن آپارتمان چه می‌کند و روی بام سفارت آمریکا در تل‌آویو چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. آن‌ها در حال جاسوسی از یک دوست هستند.”

در شرایطی که ورود اسرائیل به خانه‌های عوامل سیا در تل‌آویو ادامه دارد و موارد جاسوسی صهیونیست‌ها علیه واشنگتن بر بی‌اعتمادی‌ها می‌افزاید، آمریکا همچنان حجم فراوانی پول به اسرائیل سرازیر می‌کند و رئیس جمهور آمریکا از “تعهدی غیر متزلزل در قبال اسرائیل” سخن می‌گوید. به نظر می‌رسد با توجه به همین تعهد است که باراک اوباما چند روز پیش قول داد برای کمک به اسرائیل جهت ساخت سیستم دفاع موشکی کوتاه برد، ۷۰ میلیون دلار در قالب کمک نظامی در اختیار تل‌آویو قرار می‌دهد.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.