سیدحسن نصرالله:اگر مقاومت ضعیف بود،‌ دشمن گستاختر می‌شد/اسرائیلی‌ها مرتکب اشتباه و توهم شدند

۲۸ آبان ،

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به پایداری مقاومت فلسطین در برابر حملات اسرائیل گفت که مقاومت در مقابله با اسرائیل شگفتی‌ساز شده است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سومین شب از شب‌های محرم به ادامه حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه اشاره کرد و گفت: مقاومت تاکنون صلابت،‌ استواری، ثبات، حکمت، شجاعت، مدیریت و قدرت خود در مقابله با اسرائیل را نشان داده است.
 
وی افزود: اگر مقاومت ضعیف بود،‌ دشمن گستاختر می‌شد اما مقاومت پس از گذشت چند روز از آغاز جنگ، شگفتی ساز شده است.
 
سید حسن نصرالله ادامه داد: اسرائیلی‌ها مرتکب اشتباه و توهم شدند که به غزه حمله کردند. آنها گمان می‌کردند در ساعات اولیه نبرد، توان موشکی مقاومت را از بین خواهند برد اما هم اکنون برد موشک‌های مقاومت به ۷۰ کیلومتر و بیشتر رسیده است.
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل فکر می‌کرد پس از روز اول یا دوم مقاومت تسلیم می‌شود و درخواست می‌کند که جنگ به هر بهایی به پایان برسد اما امروز این اسرائیل است که خواستار آتش بس بوده و مقاومت برای ایجاد آتش بس شرط گذاشته است.
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود به موضع ضعیف سازمان همکاری اسلامی در قبال اتفاقهای غزه اشاره کرد.
 
وی گفت: البته ایران، ترکیه و دیگر کشورهای عربی مواضعی اتخاذ کردند.
 
سید حسن نصرالله مسافرت مقامات مصری و وزیر امور خارجه تونس به غزه را اقدامی پسندیده توصیف کرد و گفت این کمترین اقدامی بود که می‌توان انجام داد.
 
وی گفت انتظار می‌رود فشار کشورهای اسلامی بر اسرائیل بیشتر شود تا خواسته‌های ملت فلسطین محقق شود اما تا کنون هیچگونه اقدامی اتخاذ نشده است.
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد کشورهای اسلامی باید از توانایی‌های خود از جمله سلاح نفت برای توقف حملات اسرائیل علیه غزه استفاده کنند.
 
وی گفت: یک تماس از اوباما کافی است تا اسرائیل جنگ علیه غزه را متوقف کند اما رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش در تماس با نتانیاهو، حمایت خود از اسرائیل را اعلام کرد.
 
سید حسن نصرالله گفت اگر اعراب صادرات نفت خود را متوقف کنند یا آنکه آن را کاهش دهند تا قیمت نفت افزایش یابد، می‌توانند آمریکا را تحت فشار قرار دهند.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.