سیل خساراتی درشهرستان کوثراردبیل به بار آورد

سیدسعدالله رییس ساداتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل به واحدهای مسکونی ، مزارع ، باغ ها و زیرساخت‌ها خسارت زد و موجب مسدود شدن جاده ارتباطی گیوی به خلخال شد.

وی با بیان این که این حادثه تلفات جانی نداشت گفت: شبکه های آب ، برق ، گاز ، مخابرات ، پل ها و راه های ارتباطی برون شهری ، ماشین آلات و ادوات کشاورزی دچار خسارت شدند.

وی افزود: لوله های انتقال آب و برخی راههای روستایی و مزارع ، قنوات و کانال های آبیاری از جمله موارد آسیب دیده در جریان سیل دیشب این شهرستان بوده است.

وی عمده خسارات وارده را در بخش‌ فیروز و شهرگیوی ذکر کرد و اظهار داشت: بخش مرکزی خسارت کمتری داشته است.

وی گفت: کار امدادرسانی به سیل‌زدگان توسط نیروهای امدادی هلال احمر ، آتش نشانی و مدیریت بحران در همان ساعات اولیه دیشب تا حال ادامه دارد.

وی افزود: شدت بارندگی طی دیروز و امروز به حدی بوده که ماموران شهرداری و هلال احمر از اولین دقایق آغاز بارش مشغول امداد رسانی به مناطق آبگرفته شده اند.

فرماندار کوثر گفت: در حال حاضر تلاش برای مرمت و بازگشایی جاده گیوی به خلخال ادامه دارد و جاده فرعی گیوی ، پروچ برای رفت و آمد به شهرستان خلخال در نظر گرفته شده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر گفت: به دنبال بارش شدید باران در شهرستان کوثر

نیروهای امدادی این جمعیت در حال آماده باش قرار گرفتند تا به آسیب دیدگان احتمالی کمک رسانی کنند.

فردین محمدی با اشاره به امدادرسانی تا ساعت دو بامداد دیشب در بسیاری از مناطق شهرستان افزود: افراد گرفتار در سیلاب اسکان داده شدند.

وی از شهروندان شهر گیوی و روستاهای تابعه خواست در صورت بروز مشکل و نیاز به امداد رسانی با ستادهای این جمعیت تماس بگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر هم گفت: در اثر سیل تعداد زیادی از کانال های کشاورزی روستایی ، ابنیه فنی و باغات و مزارع دچار خسارت شده و بسیاری راههای روستایی و بین مزارع نیز تخریب شده است.

صراف احمدی افزود: جاری شدن سیل همچنین به چند باب استخر ذخیره آب خسارت زد.

در همین حال استاندار اردبیل صبح جمعه از مناطق آسیب دیده از سیل شهر گیوی بازدید کرد و در جریان خسارت های این بلای طبیعی قرار گرفت.

دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری شهرستان کوثر نیز صبح امروز (جمعه) با تلاش ستاد حوادث شهرستان از طریق جاده پروج خودرا به جلسه امتحان کنکور در خلخال رساندند.ک/۳ ۷۱۲۳/۵۹۴/۵۳۰ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۷۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.