سیل در گلستان

حادثه > داخلی
بارندگی شدید باران که از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شامگاه یکشنبه در شهر گرگان آغاز شد، موجب آب‌گرفتگی معابر این شهر شده و رعد و برق شدید بارش باران در مرکز استان گلستان رفت و آمد و عبور و مرور خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «رسول حسام» مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اعلام اینکه تا کنون گزارش خاصی مبنی بر خسارت با شدت بالا، تصادفات خودرویی و خسارت جانی و مالی در پی  بارندگی شدید و بروز سیلاب شهری در گلستان نداشته‌ایم، گفت: سطح آبگرفتگی معابر بالا است.

وی در عین اینکه اذعان داشت «از برنامه از قبل پیش‌بینی شده استان گلستان برای کنترل سیلاب عقب هستیم»، خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی آمادگی‎های لازم از سوی دستگاه‎ها برای کنترل سیلاب وجود دارد. همچنین با کلیه دستگاه‌های امدادی هماهنگی شده است.

بر طبق این گزارش، در شهرستان گالیکش اکثر مسافران به اماکن عمومی از جمله مدارس و سالن‎های ورزشی انتقال داده شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام شورای اسلامی روستای زیارت، مسافرانی که در محور جاده ناهارخوران و زیارت قرار داشته‌اند برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی به مناطق امن انتقال داده شده‎اند.

پیش از این، اداره پیش‎بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی گلستان در اطلاعیه‌ای با اشاره به شدت یافتن ناپایداری هوا از روز شنبه، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع سیل ناگهانی در برخی مناطق استان هشدار داده بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.