سیل مازندران ۱۴‌هزار مرغ را با خود برد!

به گزارش خبرآنلاین، پریشب و صبح دیرور پنجشنبه ریزش بارانها موجب وقوع سیل در روستاهای شهرستان میاندرود شد که مشکلاتی مانند آبگرفتگی خیابانها، ترافیک سنگین و مسدود شدن راهها بوجود آورد. جاری شدن سیل، بیشترین خسارت را به روستای کوهپایه‌ای دارابکلا و بعد از آن به شهر سورک در شهرستان میاندرود وارد کرد.  همچنین وقوع سیل در شهرستان کلاله جان پدر و دختری را گرفت. ( اینجا و اینجا بخوانید)

عطااله دادش‌پور معاون مدیریت بحران مازندران به ایسنا گفت: در پی بارش شدید باران در صبح روز پنج‌شنبه در استان مازندران به شهرهای ساری، نکا، میاندرود، سوادکوه و روستاهای اطراف خسارات زیادی وارد شد. معاون مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مازندران سبب وارد شدن خسارات سنگینی به تاسیسات زیربنایی، مسکونی، تجاری، کشاورزی و … شده است، گفت: ارزیابی‌های اولیه کارگروه‌های اعزامی به مناطق سیل‌زده حاکی از وارد شدن خسارت بیش از ۹۰ میلیارد تومانی به این مناطق است. وی خسارت وارد شده به تاسیسات زیربنایی استان نظیر راه‌ها، پل‌ها و … را بیش از ۱۶ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال دانست و گفت: همچنین به ۵۹۷ ملک مسکونی و تجاری نیز در حدود ۲۷ هزار میلیون ریال خسارت وارد شده است. به گفته داداش‌پور در جریان این حادثه هیچ یک از اماکن به طور ۱۰۰ درصد تخریب نشده‌ است. 

معاون مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۱۸ هکتار از اراضی زراعی، باغی و شالیزاری نیز در این حادثه آسیب دیده‌اند؛ خاطرنشان کرد: ۲۱ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع نیز تخریب شده‌اند و هفت واحد دامداری و سه واحد مرغداری نیز در جریان این حادثه خسارت دیده‌اند که خسارتی بالغ بر۴۶۰ میلیون ریال به این بخش‌ها وارد شده است. وی با بیان اینکه در جریان سیل جاری شده در سه مرغداری، ۱۴ هزار مرغ در سیلاب گرفتار شدند گفت: در خصوص تلفات احشام تا کنون موردی گزارش نشده است. 

 وی همچنین در خصوص اسکان اضطراری سیل‌زدگان نیز اظهار کرد: عمده افراد حادثه دیده به منزل اقوامشان رفتند اما تعدادی چادر نیز میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است. معاون مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه هم اکنون عملیات رسوب زدایی در روستاها در حال انجام است، گفت: نیروهای امدادی در محل حضور دارند.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.