سیل ۱۰۰ منزل در چالوس را فرا گرفت

۲۲ آبان ،

محیط زیست > فجایع
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از حضور ۱۶۹ امدادگر برای امدادرسانی به شش شهرستان سیل‌زده مازندران خبر داد.

حسین درخشان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در استان مازندران گفت: بر اثر جاری‌شدن سیل و آبگرفتگی در این استان شش شهرستان دچار آسیب شدند.

وی افزود: شهرستان‌های رامسر، چالوس، بابل، آمل، سوادکوه، بندپی و نوشهر بر اثر جاری‌شدن سیل و آبگرفتگی دچار سانحه شدند.

وی با بیان اینکه ۲۵ تیم امدادی شامل ۱۶۹ امدادگر وظیفه امدادرسانی به مناطق آسیب دیده را بر عهده دارند گفت: با توجه به نوع اتفاق ۳۰ دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش و همچنین ۱۲ خودروی عملیاتی به منطقه اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه با توجه به نوع اتفاق یک دستگاه قایق نیز به منطقه اعزام شد گفت: بارش شدید باران در شهرستان‌های چالوس و نوشهر همچنان ادامه دارد.

سیل ۱۰۰ منزل چالوسی‌ها را فرا گرفت

همچنین درخشان با بیان اینکه بر اثر جاری‌شدن سیل در استان مازندران، ۱۰۰ منزل در دو شهرستان چالوس و نوشهر دچار آبگرفتگی شده‌اند، گفت: بر اثر جاری‌شدن سیل ۷۸ خانوار دچار آسیب‌دیدگی شدند.

وی با بیان اینکه امدادگران توانستند از شب گذشته تاکنون ۳۱۲ اتفاق دیده را نجات دهند گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام شده آب از ۵۰ منزل مسکونی در چالوس و ۲۸ منزل مسکونی در نوشهر تخلیه شد.

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران در ادامه به نجات جان مادرو کودکی در اشکوران چالوس اشاره کرد و گفت: در ساعت ۲ بامداد امروز گزارش تفسیریی مبنی بر گرفتارشدن مادر و دختری خردسال در یک منزل مسکونی به امدادگران ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران با حضور در صحنه اتفاق دریافتند که این مادر و دختر در محاصره سیلاب قرار گرفتند گفت: نوع بافت مسکونی به گونه‌ای بود که هر لحظه احتمال غرق شدن این مادر و کودک می رفت اما با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر این مادر و دختر پس از عملیات گسترده نجات یافتند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.