سینمای ایران با دست پـُر راهی پوسان می‌شود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

هجدهمین جشنواره‌ی فیلم ˝پوسان˝ از ۱۱ تا ۲۰ مهر ماه با حضور پررنگ سینماگران ایرانی در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین؛ ۱۲ فیلمساز ایرانی با ۱۱ فیلم که ۹ فیلم از آن میان به عنوان محصول ایران ذکر شده‌اند در معتبرترین اتفاق سینمایی قاره آسیا به روی پرده می‌روند.

فیلم “ساری کند” اولین ساخته بلند مهدی پریزاد در اولین نمایش جهانی خود در بخش رقابتی “جریان‌های تازه” به نمایش در می‌آید که رخشان بنی‌اعتماد هم به عنوان رییس هیات‌داوران این بخش حضور دارد.

فیلم‌های “آسمان زرد کم عمق” ساخته بهرام توکلی در اولین نمایش بین‌المللی خود، فیلم “حوض نقاشی” ساخته مازیار میری در اولین نمایش بین‌المللی خود، فیلم “پرده” ساخته مشترک جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی، فیلم “دربند” ساخته پرویز شهبازی، فیلم “ماهی و گربه” ساخته شهرام مکری در دومین حضور جهانی خود پس از نمایش موفقیت‌آمیز در ونیز و فیلم “گذشته” ساخته اصغر فرهادی که به عنوان محصول ایران در وب پایگاه اینترنتی جشنواره یاد شده، در بخش غیررقابتی “پنجره‌ای به سینمای آسیا” به نمایش در می‌آیند.

فیلم‌های “۱۰۰۱ سیب” ساخته طاها کریمی به عنوان محصول عراق و “کیلیمانجرو” ساخته نیما یوسفی به عنوان محصول سوئد، “موقت” ساخته کوتاه بهزاد آزادی از ایران و فیلم مستند “لبخند جاری” ساخته محسن مخملباف به عنوان محصول ایران و کره جنوبی در بخش “واید انگل” جشنواره حضور دارند. فیلم “لبخند جاری” به شخصیت و زندگی کیم دونگ-هو، بنیانگذار و مدیر پیشین جشنواره پوسان می پردازد.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم‌های “آسمان زرد کم عمق” به عهده محمد اطبایی، فیلم “حوض نقاشی” به عهده حوزه هنری و فیلم “دربند” بنیاد سینمایی فارابی است.

بازار فیلم آسیا جشنواره پوسان نیز از ۱۵ تا ۱۸ مهر ماه برپا خواهد بود.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.