سیگار، خطر بیماریهای قلبی را ۲ برابر می‌کند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: مطالعه‌ای تازه در مورد این که چرا اشخاص سیگاری چاق، با خطر بالاتری از بیماری‌های قلبی مواجه می باشند انجام شده که نشان می‌دهد دود سیگار، فعالیت صدها ژن حفاظت‌کننده از ریه‌ها و قلب را مختل می‌کند.

علی عطا طاهری در گفت وگو با فارس، اشخاصی که دچار اضافه وزن می باشند و سیگار هم مصرف می کنند بیشتر در معرض بیماریهای خطرناکی مانند حملات قلبی می باشند.

وی ادامه داد: مطالعه‌ای تازه در مورد این که چرا اشخاص سیگاری چاق، با خطر بالاتری از بیماری های قلبی مواجه می باشند انجام شده که حاکی از آن است که دود سیگار، فعالیت صدها ژن مهم را که مسئول حفاظت از ریه‌ها و قلب می باشند، مختل می‌کند.

طاهری تصریح کرد: مصرف سیگار در اشخاصی که اضافه وزن دارند خطرناک است و این آسیب در اشخاص غیر سیگاری چاقی که در معرض دود سیگار هم قرار دارند، بیشتر است.

مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: خطر بیماری‌های قلبی در اشخاص سیگاری، ۲ برابر اشخاص عادی است، در حالی که استنشاق دود سیگار در اطرافیان، این خطر را به میزان یک سوم افزایش می‌دهد.

وی افزود: البته هنوز محققان به دنبال یافتن پاسخی می باشند تا بفهمند چرا خطر بیماری‌های قلبی در اشخاص سیگاری، ۲برابر سایر اشخاص است.

طاهری ادامه داد: اما آنچه مسلم است دود سیگار به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت ژن‌های مسئول حفاظت از قلب و ریه‌ها را مختل می‌کند و در مقابل، ژن‌های مرتبط با وقوع بیماری‌های قلبی را فعال می کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.