سیگاری ها ۱۰هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند تا زود‌تر بمیرند

معاون بهداشتی وزارت بهداشت: اطلاع رسانی هم در کاهش استعمال سیگار نقش مهمی دارد اما این عامل نتوانسته باعث پیروزی لذت بر عقل شود.

سیاری با بیان اینکه یک میلیارد و صد میلیون نفر در دنیا سیگار می‌کشند، گفت: افراد سیگاری در کشور ما سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند که زود‌تر بمیرند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز ۱۰ خرداد در همایش هفته بدون دخانیات گفت: دخانیات یکی از مسائل مهمی است که بشریت با دست خود جان خودش را به خطر می‌اندازد، در واقع مصرف سیگار عامل تهدید کننده سلامت است، به طوریکه یک میلیارد و صد میلیون نفر در دنیا سیگار می‌کشند.

وی با بیان اینکه مرگ بر اثر سیگار از مرگ‌های قابل پیشگیری است، افزود: از دلایل مهم ابتلا به سرطان ریه، بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی، استعمال دخانیات است.

سیاری ادامه داد: افراد سیگار سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند که زود‌تر بمیرند، باید توجه داشت که سیگار یک لذت است و ما به عنوان متولیان سلامت انتظار داریم که افراد عقلانی رفتار کنند ما فکر کردیم که اگر قیمت سیگار را بالا ببریم، با افزایش قیمت این لذت می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر و اثرگذاری در مصرف سیگار باشیم که البته تحقیقات این امر را اثبات کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اطلاع رسانی هم در کاهش استعمال سیگار نقش مهمی دارد اما این عامل نتوانسته باعث پیروزی لذت بر عقل شود.

وی خاطر نشان کرد: هر فرد سرطانی سالانه ۲۰ میلیون تومان، صرف درمان خود می‌کند و ۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور صرف درمان بیماران سرطانی می‌شود.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.