سیگار دشمن ایمپلنت های دندانی است

ممتاز نیوز:قائم مقام دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی ICOI در منطقه خاورمیانه با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان برای داشتن ایمپلنت های بادوام تر گفت: استعمال دخانیات و سیگار دشمن شماره یک ایمپلنت های دندانی است.
جمعه ۷ مهر ساعت ۱۲:۰۰

 به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پانا، دکتر امیررضا رکن گفت: استعمال دخانیات و سیگار کشیدن برای ایمپلنت های دندانی بسیار مضر است از این رو کسانی که روزانه بیش از ۱۰ نخ سیگار استفاده می کنند کاندید مناسبی برای ایمپلنت های دندانی نیستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که کاشت دندان یک درمان مولتی فاکتوریال است، ادامه داد: بنابراین برای داشتن یک ایمپلنت دندانی موفق باید به عوامل متعددی چون مبتلا نبودن به بیماری های سیستمیک چون دیابت، ابعاد (طول و قطر) و کیفیت استخوان فک، بافت لثه و بیماری های آن به عنوان بافت نگهدارنده و… توجه کرد.

رکن با بیان اینکه در ایمپلنتهای دندانی برخلاف دندان های طبیعی مساله پوسیدگی دندان مطرح نیست، افزود: در فلز به کار رفته در ایمپلنت های دندانی (تیتانیوم) بحث خوردگی مطح نیست اما افرادی با ایمپلنت های دندانی استعداد بیشتری برای ابتلاء به بیماری های لثه دارند از این رو این افراد باید با مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و ویزیت دندانپزشک هر سال دوبار مراقب دندانهای کاشته شده باشند.

قائم مقام کمیته علمی نخستین کنگره بین المللی ICOI در منطقه خاورمیانه با بیان این که ایمپلنت های دندانی برای افرادی با عادت دندان قروچه نمی تواند درمان مناسبی برای دندان های از دست رفته باشد، گفت: طول عمر مشخصی برای ایمپلنت های دندانی نمیتوان مشخص نمود ولی مطالعات متعددی حاکی از این است که میزان موفقیت این درمان پس از ده سال حدود ٩٠ درصد میباشد.

این جراح لثه با بیان اینکه در کاشت دندان در فک فوقانی احتمال ورود پیچ ایمپلنت به درون حفره سینوی ماگزیلاری وجود دارد، ادامه داد: از این رو باید پیش از جراحی همه محاسبات به کمک رادیوگرافی CT Scan به درستی انجام شود اما در عین حال ورود هر ایمپلنتی به درون حفره سینوس خطا نیست.

رکن در خصوص استفاده از سلولهای بنیادین در درمان دندان های از دست رفته نیز یادآور شد: امروزه ثابت شده که از سلول های بنیادین می توان در تولید بافتهای از دست رفته از جمله دندان استفاده نمود اما این موضوع هنوز در حد رویا و آرزوست و نمی توان انتظار داشت که تا ۲ سال آینده برای بازسازی دندان های از دست رفته از این تکنیک استفاده کرد.

نخستین کنگره بین المللی ICOI در منطقه خاورمیانه برای اولین بار با حضور شماری از اساتید و سخنرانان برجسته ایرانی و همچنین صاحب نظران زیبایی و ایمپلنت از کشورهای آمریکا، کانادا، ایتالیا، مصر و ترکیه ۲۵ الی ۲۸ مهرماه جاری در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.