سیگار کشیدن منجر به مرگ ناگهانی می گردد

۱۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز : تأثیر سیگار بر روی قلب به عنوان عاملی برای بروز بیماری‌های قلبی اثبات شده است و مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری قلبی همان تنگی عروق قلب است که سبب سکته قلبی می‌شود و در نهایت به مرگ ناگهانی منجر می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام جم ؛ دکتر محمدرضا میرلوحی متخصص قلب و عروق با بیان این که فرد سیگاری می‌تواند از نظر احتمال بیماری نجات یابد، گفت: بسیاری از اشخاص سیگاری می باشند که هنوز قلبشان گرفتار نشده و اگر مصرف سیگار را قطع کنند مثل یک فرد عادی خواهند شد، به شرط این‌که به طور کامل سیگار را قطع کنند و یکی دو سال از زمان ترک آنها بگذرد.

وی افزود: همچنین اشخاصی که سابقه بیش از ۱۰ سال مصرف سیگار دارند و حداقل روزی ۱۰ سیگار می‌کشند، احتمال بیماری قلبی در آنها بسیار بیشتر است حتی اگر بدون علائم بارز هم باشند، احتمال این‌که بیماری قلبی داشته باشند، وجود دارد.

دکتر میرلوحی تصریح کرد: یک فرد سیگاری بعد از ۱۰ سال باید حتماً توسط متخصص قلب معاینه شود و اگر نیاز به اقدامات تشخیصی مثل «اکو» داشته باشد،‌ به انجام آن اقدام کند، تا اگر بیماری قلبی دارد قبل از بروز مشکل جدی، تشخیص و درمان شود.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: کسانی که در کنار اشخاص سیگاری می باشند نیز از عوارض سیگار تأثیرپذیر خواهند بود؛ بر این اساس اعضای درجه یک فرد سیگاری در معرض بیماری قلبی می باشند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.