سی‌سال و ده میلیون تویوتا کمری

۱۲ تیرماه ۱۳،

سی‌سال و ده میلیون تویوتا کمری

Bookmark and Share

تویوتا امسال سی‌امین سال مدل کمری، پرفروش‌ترین خودروی ده سال قبل در بازار آمریکا را در حالی جشن می‌گیرد که به نقل از این کارخانه امروز فروش آن در آمریکا از مرز ده میلیون دستگاه گذشت. 

کمری یکی از موفق‌ترین خودروهای تاریخ خودروسازی است. نام خودرو از کلمه ژاپنی «تاج» گرفته شده است و از سال ۱۹۸۳ در بازار آمریکا عرضه می‌شود. تویوتا می‌گوید در حال حاضر شش میلیون و چهارصد هزار دستگاه از این مدل هنوز در جاده است که از این تعداد ۷۷۳ دستگاه از نسل اول این خودرو است. 

با اینکه این خودرو ریشه‌ای ژاپنی دارد اما بیشتر به عنوان یک خودروی آمریکایی شناخته می‌شود و تقریباً همه خودروهای تولید شده در این بازار فروخته می‌شود. 

کمری همیشه اما خودروی موفقی نبود. در سال ۱۹۸۳ تنها ۵۲ هزار و ۶۵۱ دستگاه از آن در آمریکا فروخته شد. اما رفته‌رفته این خودرو که به طور مشخص با نیازهای بازار آمریکا ساخته شده بود جای خود را در بازار پیدا کرد و به جایی رسید که سال قبل میلادی ۴۰۵ هزار دستگاه کمری در آمریکا فروخته شد. 

سی‌سال و ده میلیون تویوتا کمری

تویوتا کمری مدل ۱۹۸۳

باب کارتر، یکی از مدیران ارشد بخش آمریکای تویوتا دربارهٔ رکورد تازه مدل کمری گفت «از رسیدن فروش تویوتا به ده میلیون دستگاه از این خوشحال‌تر نمی‌توان بود. با حمایت بسیاری از مشتریان وفادارمان، کمری به معنای واقعی به بخش جدایی ناپذیری از آمریکا تبدیل شده است. نمایندگی‌های فروش ما هم کمک بزرگی بودند تا مردم را پشت فرمان هفت نسل مختلف این خودرو بنشانند. کمری بدون شک در پیشرفت تویوتا مؤثر بوده است.»

تویوتا می‌گوید از هر پنج ماشینی که این کارخانه در آمریکا فروخته است یکی از مدل کمری است.  تویوتا تولید این مدل در آمریکا را در سال ۱۹۸۸ در جرج‌تاون در ایالت کنتاکی آغاز کرد. حالا ۷۵ درصد قطعات کمری‌هایی که در آمریکا تولید می‌شود در آمریکا ساخته شده است 

برچسب ها : تویوتا | کمری | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۷/۰۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.