سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در کرمانشاه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، آذر ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن سلیمانی در نشست خبری اظهار کرد: سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم، از یازدهم تا سیزدهم آذر ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در رشته حفظ می‌توانند در شش بخش حفظ یک جزء، حفظ دو و نیم جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل شرکت کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به این‌که «این مسابقات در دو بخش شکوفه‌ها و بزرگسالان برگزار می‌شود» تصریح کرد: متولدین اول اسفند ماه سال ۱۳۷۵ به بعد در بخش شکوفه‌ها و بقیه افراد در بخش بزرگسالان شرکت خواهند کرد.

به گفته این مقام مسوول، این مسابقات(مرحله استانی) با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی که طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه انجام می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت نام متقاضیان مرحله شهرستانی از هفتم مهر ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود ۸۰ هزار نفر در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد و از ۱۷۲۸ نفر از برگزیدگان مراحل مختلف شهرستانی و استانی تجلیل می‌شود.

وی افزود: سه نفر از برگزیدگان هر استان نیز به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم راه می‌یابند.

سلیمانی در ادمه در خصوص جایگاه اوقاف در برگزاری مسابقات قرآن کریم سخن گفت و ادامه داد: بر اساس نص صریح قانون، سازمان اوقاف متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن کریم است و تنها نهادی است که این مسابقات را در سطح بسیار بالایی برگزار می‌کند و معتبرترین مدارک مسابقات قرآنی توسط اوقاف اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره مسابقات اذان، تواشیح و همخوانی قرآن کریم، عنوان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات ۱۵ آبان ماه سال جاری و مرحله استانی آن اوایل آذر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.