شاخص اعتماد سرمایه گذاری در آلمان کاهش یافت

جام جم آنلاین: یک موسسه تحقیقات اقتصادی از کاهش چشمگیر شاخص اعتماد سرمایه گذاری در آلمان طی ماه جولای خبر داد.

 پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از موسسه تحقیقاتی زد دبلیو ئی آلمان در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: بحران مالی و بدهی منطقه یورو و ادامه روند نزولی تقاضا برای کالاهای آلمانی موجب شد تا شاخص اعتماد سرمایه گذاری در این کشور برای سومین ماه متوالی در ماه جولای با کاهش روبرو شود .

بر اساس این گزارش ، شاخص اعتماد سرمایه گذاری در اقتصاد آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو طی ماه جولای به منفی ۱۹٫۶ واحد رسیده است. این رقم در ماه قبل از آن به منفی ۱۶٫۹ واحد رسیده بود . این در حالی است که نرخ تورم انگلیس نیز طی ماه گذشته به پایین ترین حد خود در دو سال و نیم اخیر رسیده است .

بر این اساس ، رشد اقتصادی آلمان در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۰٫۵ درصد رسیده است ولی این کشور همچنان توانسته است در برابر فشارهای ناشی از بحران مالی و بدهی منطقه یورو مقاومت و ایستادگی کند .

این گزارش افزود ، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ادامه روند نزولی رشد اقتصادی آمریکا و چین تاثیر منفی زیادی بر صادرات آلمان خواهد داشت . ارزش شاخص سهام دکس آلمان در چهار ماه اخیر بیش از ۸ درصد کاهش داشته است . بوندس بانک آلمان رشد اقتصادی یک درصدی را برای این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی پیش بینی کرده است .

صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد رشد اقتصادی منطقه یورو سال آینده به ۰٫۷ درصد خواهد رسید و این رقم امسال با افت ۰٫۳ درصدی روبرو می شود . افزایش سطح دستمزدها و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری موجب افزایش هزینه های مصرفی بخش خصوصی در آلمان شده است . نرخ بیکاری آلمان هم اکنون به پایین ترین حد خود در دو دهه اخیر رسیده است .(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.