شاخص بورس یازدهمین رشد پی‌درپی را هم به ثبت رساند

شاخص بورس امروز هم با ۶۳ واحد افزایش یازدهمین رشد پی در پی را به ثبت رساند تا چهل و پنجمین روز مثبت خود در سال جاری را ببیند.

به گزارش فارس، در جریان معاملات امروز بازار سهام همچنان جو روانی مثبت روزهای گذشته بر تصمیم گیری ها حاکم بود و اکثر سرمایه گذاران با اطمینان به تداوم رونق نسبی هر چند کوتاه بازار اقدام به معامله کردند. در این میان تغییر جهت قیمت سهام برخی شرکت ها هر چند موجب کندشدن حرکت صعودی شاخص بورس شد اما ترسیم سیر صعودی نمودار شاخص برای یازدهمین روز کاری متوالی تکرار شد.

براساس این گزارش، افت قیمت ۱۲ درصدی سهام دو شرکت کشتیرانی و ایران خودرو (به دلیل مشمول شدن دستورالعمل رفع گره معاملاتی این دو شرکت) و اثر منفی ۲۸ و ۲۷ واحدی آنها در کنار کاهش بهای سهام و اثر منفی ۷ واحدی هر یک از شرکت های پتروشیمی تبریز ، بانک سینا ، شاهد و فولاد خوزستان ، موجب شد تا شاخص بورس نتواند مانند دیروز با پرش قابل توجه و ۱۸۴ واحدی به ثبت برسد.

به همین سبب و در سایه افزایش ۹ درصدی قیمت هر سهم فولاد مبارکه ( که این شرکت هم مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شده بود) و اثر ۱۰۵ واحدی این شرکت بزرگ بورس و همچنین نقش ۱۵ ، ۱۰ و ۵٫۵ واحدی شرکت های پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی خارک و سرمایه گذاری غدیر بود که زمینه اصلی رشد شاخص در صد و پنجمین روز کاری بورس فراهم شد.

به این ترتیب ، دماسنج بازار سهام با ۶۳ واحد به ۲۴ هزار و ۵۸۶ واحد رسید تا یازدهمین روز مثبت پی در پی این متغیر مهم (که رکورد جدیدی بشمار می رود) و چهل و پنجمین روز مثبت ثبت شود. این درحالی است که هنوز ۶۰ روز کاری بورس با کاهش ارقام شاخص همراه شده و میانگین بازدهی سرمایه گذاری در این بازار همچنان منفی است.

اما در برابر این اعداد و ارقام، آمار پایانی معاملات همچنان تغییر محسوسی نسبت به روزهای گذشته نکرده و به مدد معامله دورن گروهی بیش از ۱۰ میلیارد تومانی ۹۳ میلیون سهم سایپا و همچنین معامله ۴٫۲ و ۳٫۴ میلیارد تومانی بیش از ۱۸٫۸ و دو میلیون سهم فولاد مبارکه و فولاد خوزستان بود که بالغ بر ۲۰۵ میلیون سهم به ارزش ۴۱٫۸ میلیارد تومان جابجا شد.


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.