شاخص کل بورس افزایش یافت

جام جم آنلاین: فعالان بورس اوراق بهادار تهران در ۱۵هزار و ۸۳۸ بار معامله یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و ۵۲ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال در مبادله کردند.

کارگزاران بازار سرمایه در ۲۲ روز خردادماه در حالی دست از رقابت برای معامله سهام شرکت‌های کشیدند که ارزش بازار سهام به یک میلیون و ۲۲۵۴ هزار و ۴۵ میلیارد ریال رسید.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با ۱۴۷ واحد افزایش نسبت به دیروز، عدد ۲۶ هزار و ۴۱۱ واحد را نشان می‌دهد که بیشترین تاثیر مثبت را سهام شرکت‌های پتروشیمی اصفهان با ۴۳ واحد، صنایع ملی مس ایران با ۴۳ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۹ واحد بر روی شاخص داشتند. این در حالی است که سهام بانک پاسارگاد با ۱۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.
 
در مبادلات امروز بازار سرمایه شاخص ۳۰ شرکت بزرگ با رشد دو واحدی به ۱۵۱۲ واحد رسید. شاخص آزاد شناور به ۳۳ هزار و ۲۰۷ واحد رسید که نسبت به دیروز ۱۴۷ واحد افزایش داشته است.

شاخص بازار اول هم امروز عدد ۲۱ هزار و ۹۹۸ واحد را، نشان می دهد،که این رقم نسبت به روز یک‌شنبه ۱۱۹ واحد رشد دارد. در عین حال در معاملات بازار دوم، شاخص این بازار با صعود ۲۲۳ پله‌ای مواجه شد و در پایان مبادلات در ۳۵ هزار و ۵۳۵ واحد توقف کرد، همچنین شاخص صنعت با رشد۱۶۲ واحدی نسبت به روز ۲۱ خردادماه در عدد ۲۰ هزار و ۹۸۲ واحد متوقف شد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.