شاد زیستن یکی از سبک‌های زندگی دینی است

۲۳ آبان ،

66-98.jpg

یک عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که « سبک زندگی دینی در کشور ما تعریفی ندارد» گفت: ما در جامعه با نوعی از دین‌داری روبه‌رو هستیم، ولی برای بسیار از مسائل تعریف صحیحی نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر جوان آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که «شاد زیستن یکی از سبک‌های دینی است» اظهار کرد: این سبک زندگی برای اشخاص جامعه ما تعریف نشده است، گاهی جامعه ما برای کمک به دین عزدارای را ترویج می‌دهد در صورتی که کمتر زمینه‌ای برای شادسازی فراهم می‌کند، عزاداری زمینه‌ساز دین است ولی آن را نمی‌توان به همه وقت‌ها تعمیم داد.

وی با اشاره به این‌که «برای ترویج شاد زیستن در جامعه باید ابزارهای روز را بشناسیم» تصریح کرد: در قبل منبر و محراب برای اطلاع‌رسانی بود، در حالی که در وقت ما ابزارهای تازه را باید بشناسیم و استفاده صحیح کنیم.

این مدرس عرفان و تصوف افزود: ما در کلیت یکسری از مسائل را تعریف کرده‌ایم، ولی تعبیر درستی از مبنای دین‌داری نداریم.

جوان آراسته با بیان این‌که «شادی را با هر چیز دیگری و هر نوع شادی نباید اشتباه بگیریم» تصریح کرد: ما باید شادی مدنظر دین و اهل بیت(ع) را بشناسیم گاهی به اسم شاد بودن کارهایی را انجام می‌دهیم که در دین ما وجود ندارد و این خود سبب بوجود آمدن بسیار از آفت‌های دینی می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان با بیان این‌که «در ارائه شادی در جامعه باید از یک روان‌شناسی صحیح استفاده کنیم» گفت: ما باید استفاده از علوم دینی و روز، یک راه حل مناسب ارائه دهیم و حد و مرز اسلام از شاد زیستن را بیان کنیم، زیرا دین به شادی بها می‌دهد و جامعه حال حاضر ما هم به شادی نیاز دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.