شامپو تاثیری در ریزش مو ندارد

یک متخصص پوست و مو گفت: ریزش موهای سر در صورتی که پیاز مو از بین نرفته باشد با دارو قابل درمان است.

به گزارش بی باک به نقل از زلال نیوز ، شهلا انشایی در گفت وگو با ایسنا، منطقه اصفهان، اظهار کرد: در صورتی که ریزش مو به دلایل هورمونی اتفاق افتاده باشد و پیاز مو از بین رفته باشد بیمار، کاندیدای انجام عمل پیوند مو است.

وی افزود: اگر پیاز مو تا قبل از ۳۵ سالگی از بین نرفته باشد درمان های دارویی به رشد مجدد مو کمک می کند اما چنانچه درمان ریزش مو با تاخیر انجام شود پیاز مو به مرور زمان از بین می رود و درمان دارویی برای رشد مجدد مو امکان پذیر نیست.

این متخصص پوست و مو با بیان این که برای انجام عمل پیوند، نوار باریکی از پوست را برداشته و پیازها و فولیکولی های مو را جدا کرده و به محل مورد نیاز پیوند منتقل می کنند، ادامه داد: پس از عمل، هر دو قسمت بخیه شده و در لابلای موها پنهان می شود و در صورتی که عمل به درستی انجام شود در محل بخیه ها دردی احساس نمی شود.

انشایی با اشاره به این که عمل پیوند مو به صورت سرپایی با بی حسی موضعی انجام می شود، بیان کرد: در صورتی که عمل پیوند مو به درستی انجام شود مشکلی برای موهای سالم به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان این که برای حفظ موهای جدید پس از پیوند باید از داروهای تقویتی استفاده شود، ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده احتمال ریزش بیش از ۲۵ درصد از موهای پیوند شده پس از چهار سال وجود دارد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به این که بر خلاف باور عموم شامپو تاثیری در ریزش موها ندارد، تصریح کرد: مدت زمان تماس شامپو با مو و پیاز مو بسیار کوتاه است و مواد غذایی بیشتر از شامپوها در ریزش یا تقویت موها موثر می باشد اما شامپو باید متناسب با نوع مو و با مشورت پزشک انتخاب شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.