شاهزاده‌های داستان‌نویسی زلزله‌زدگان آذربایجان را از یاد نبردند

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن داوری اولیه دومین جایزه ادبی «شازده کوچولو» از بین ۲۵۰ اثر داوری شده، ۲۵ داستان‌نویس کودک و نوجوان به دور بعدی داوری راه یافتند.

داوری این مرحله از دیروز آغاز شده و تا اول مهرماه ادامه خواهد یافت و در نهایت ۵ نفر به مرحله نهایی خواهند رفت که از بین آنها شاهزاده داستان‌نویسی کودکان انتخاب می‌شود.

نکته قابل توجه در داستا‌ن‌هایی که در این دوره به دبیرخانه جایزه رسیده، این است که بچه‌ها هم به مسایل فانتزی و ذهنی خود توجه داشته‌اند و هم مسایل روز و اطراف خود را نادیده نگرفته‌اند. در بین داستان‌های رسیده هم آثار فانتزی دیده می‌شود هم داستان‌هایی که برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی نوشته شده‌اند و هم درباره المپیک لندن.

کوچکترین شرکت‌کننده در این جایزه ادبی دختری ۳ ساله از شیراز بوده و کوچک‌ترین داستان نویسی که به بخش دوم داوری‌های راه یافته است دختری ۸ ساله است.

جایزه ادبی «شازده کوچولو» ویژه کودکان و نوجوانان داستان‌نویس برگزار می‌شود و همه کودکان و نوجوانانی که تا قبل از اول مهرماه امسال سنشان کمتر از ۱۵ سال باشد، می‌توانند در آن شرکت کنند.

این مسابقه هیچ محدودیت موضوعی نداشته است و مهم‌ترین معیار داوری آثار خلاقیتی است که بچه‌ها در داستان‌ها به کار می‌برند.

مسابقه داستان نویسی شازده کوچولو، هشتم تیرماه هر سال، برابر با ۲۹ ژوئن، سالروز تولد آنتوان دو سنت اگزوپری خالق شازده کوچولو، فراخوان خود را منتشر می‌کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.