شاهنامه نگاری های حجت شکیبا رونمایی می گردد

۳۱اردیبهشت،

شاهنامه ای با ۵۰ صفحه شاهنامه نگاری ˝حجت شکیبا˝ با سخنرانی الهی قمشه ای عصر جمعه سوم خرداد ۹۲ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران رونمایی می گردد.

به گزارش هنرآنلاین؛ آیین رونمایی شاهنامه فردوسی که توسط “خانه فرهنگ و هنر گویا” با همکاری کمیسیون ملی یونسکو به زیور طبع آراسته شده است ساعت چهار بعد از ظهر جمعه سوم خرداد در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می گردد.

این مراسم با سخنرانی دکتر الهی قمشه ای، جواد مجابی و مجید خسرو شاهین همراه خواهد بود.

در این آیین دو شاهنامه در قطع های سلطانی و اصلی ارائه می گردد: شاهنامه سلطانی در ۱۰۵۶ صفحه با مقدماتی از مجابی و خسرو شاهین و شاهنامه اصلی در ۲۷۲ صفحه با مقدماتی از الهی قمشه ای، محمدرضا سعید آبادی مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو و مجابی چاپ شده اند که در هر دو نقاشی هایی نفیس از صحنه های مختلف شاهنامه به قلم موی حجت شکیبا به چاپ رسیده اند؛ صحنه هایی از رشادت های رستم، رزم رستم و سهراب ، چهره فردوسی …

دیدار از نمایشگاه نیم قرن نقاشی های شکیبا که این روزها در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی دیوار است بخش پایانی مراسم رونمایی مزبور خواهد بود.

فرهنگسرای نیاوران در انتهای خیابان پاسداران، رو به روی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران واقع است و حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.