شاهکار داوینچی به فلورانس بازمی‌گردد

۱۴م آذر ،

نقاشی به سرقت رفته‌ لئوناردو داوینچی پس از ۷۲ سال به فلورانس بازگردانده می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، کپی «لئوناردو داوینچی» از شاهکار گمشده‌اش «نبرد آنقیاری» که در ۷۲ سال قبل خبری از آن نبود‌ به وطن خود شهر فلورانس بازمی‌گردد.

«نبرد آنقیاری» شاهکار دیواری داوینچی است که داستان‌ها و اسرار بسیاری حول محور آن به وجود آمد، اما این مخترع برجسته ۴۰۰ سال پیش نسخه کپی از بخش میانی این اثر را به تصویر کشید که در سال ۱۹۴۰ از ناپل ایتالیا به سرقت رفت.

ماه جولای امسال اعلام شد که این نقاشی پس از سفری طولانی در دستان دلالی سوییسی،‌ مرمت گری آلمانی و سپس گالری آثار هنری در نیویورک راهی موزه هنری فوجی توکیو شده و در آخر به کشور ایتالیا بازگردانده شده است.

پس از سال‌ها انتظار، این اثر هنری ارزشمند به شهر محل تولدش فلورانس بازگردانده می‌شود تا شاید پرده از راز صدها ساله‌ی نبرد آنقیاری بردارد.

«تاوولا دوریا» نام این تابلوی نقاشی است که ماه ژانویه ۲۰۲۲ راهی فلورانس می‌شود. به نظر می‌رسد این اثر بین سال‌های ۱۵۰۳ و ۱۵۰۵ توسط داوینچی خلق شده باشد.

محققان آثار هنری معتقدند نابغه‌ رنسانس ایتالیا در سال ۱۵۰۳ «نبرد آنقیاری» را روی دیوار صومعه‌ای در فلورانس به تصویر کشید،‌ اما اکنون این اثر زیر نقاشی دیواری دیگری از «جورجیو راساری» پنهان شده است.

کشف حقایق دربارهٔ‌ی شاهکار داوینچی اهمیت فراوانی برای محققان و هنردوستان دارد، اما در عین حال اثر «واساری» نیز از ارزش بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.