شایعترین بیماری هایی که در دوران “بارداری” دست بردار شما نیستند

فروردین ۱۴۰۳

بیماری های پوستی از بیماری های شایع دوران بارداری به حساب می آید که به دلیل تغییرات زیادی که در بدن به وجود می آید، این بیماری ها خودشان را در این دوران نشان می دهند.

دکتر ثقفی، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از بیماری های پوستی وجود دارند که مخصوص دوران بارداری است اما تمام خانم ها به این بیماری دچار نمی شوند.

وی افزود: بیماری های پوستی در دوران بارداری به دلیل تغییرات روحی و روانی در زنان باردار نیست و افزایش کیست هورمون ها از مهمترین علل آن است.

وی در ادامه گفت: بیماری های پوستی در زنان باردار و دلایل اینکه چه خانم هایی به بیماری پوست دچار می شود یا نه به اثبات نرسیده و این بیماری الزاما به دلیل تغییرات روحی و روانی در زنان باردار نمی باشد بلکه افزایش کیست هورمونها در ایجاد بیماریهای پوستی بسیار نقش بسزایی دارد.

وی اذعان داشت: هیچ راهکاری برای پیشگیری از بیماری های پوستی در دوران بارداری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خانم های باردار بعد از اتمام دوره بارداریشان این بیماری ها در پوستشان عود می کند که با کمک برخی داروها درمان می شود.

وی در خاتمه گفت: خانم های باردار که دچار ناراحتیهای پوستی می شوند می توانند از دارو استفاده کنند و هیچ آسیبی به جنین وارد نمی کند و استفاده از این دارو بایستی به تجویز پزشک باشد./

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.