شایعات تأثیری بر قیمت‌ بازار خودرو نداشت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

ممتازنیوز: کاهش عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی، و تمایل پایین مشتریان به خرید خودرو در قیمت‌های بالا، موجب ادامه روند رکودی در بازار خودرو همزمان با ماه مبارک رمضان شده است.

به گزارش ممتازنیوز، خرید و فروش در بازار خودرو این روزها آنقدر راکد است که حتی انتشار اخباری در مورد احتمال توقف همکاری شرکت‌های خودروساز خارجی با خودروسازان ایرانی نیز تأثیری بر بازار نداشته و تغییری در قیمت این نوع خودروها ایجاد نکرده است. نمونه این مسئله را می‌توان در مورد محصولات شرکت رنو مانند تندر و مگان مشاهده کرد.
در عین حال، قیمت برخی خودروها به دلیل رکود بازار با افت کمی همراه بوده است که می‌توان به کاهش یک میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ و عرضه این خودرو به قیمت ۳۵ میلیون تومان در بازار اشاره کرد.
همچنین قیمت تندر ۹۰ مدل E2 ایران خودرو با کاهش یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر به ۳۴٫۵ میلیون تومان رسیده است.

ثبات قیمت بیشتر خودروها
از سویی، قیمت اکثر خودروها در بازار ثابت بوده و تغییری را طی روزهای اخیر تجربه نکرده است.
در حال حاضر هر دستگاه تندر ۹۰ مدل E1 ایران خودرو در بازار به قیمت ۳۲ میلیون تومان و تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو به قیمت ۳۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که تغییر قیمتی را طی روزهای اخیر نشان نمی‌دهد.
در عین حال، قیمت رانا نیز ۳۲ میلیون تومان، سمند LX حدود ۲۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پژو پارس سال ۳۷٫۵ میلیون تومان به مشتریان بازار خودرو عرضه می‌شوند که تغییر قیمتی را طی روزهای اخیر نشان نمی‌دهد.
در مورد محصولات گروه سایپا مانند تیانا هم باید گفت این خودرو به قیمت ۱۴۹ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود که تغییر قیمتی را در بازار نشان نمی‌دهد.
مگان نیز بدون در نظر گرفتن آپشن‌های این خودرو به قیمت ۸۴ میلیون تومان و نوع با آپشن آن ۸۸ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود که تغییری را در روزهای اخیر نشان نمی‌دهد.
همچنین هر دستگاه سایپا ۱۱۱ مدل SX بدون تغییر قیمت طی هفته‌های اخیر با قیمت ۱۶٫۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود و در عین حال، قیمت سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز در بازار حدود ۱۶ میلیون تومان است.
قیمت تیبا نیز در بازار، بدون تغییر طی روز‌های اخیر ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

افت و خیز قیمت خودروهای خارجی
به گزارش فارس، در مورد قیمت خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت کرولا و عرضه این خودرو به قیمت ۱۲۸ میلیون تومان اشاره کرد.
قیمت یاریس هاچ‌بک نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۹۳ میلیون تومان رسیده است.
این روزها قیمت هر دستگاه سراتو هم با رشد یک میلیون تومانی به ۱۱۱ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه مزدا ۳ نیز با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی به قیمت ۱۲۶ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
در مقابل، قیمت کمری با افت ۳ میلیون تومانی به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است.
قیمت سوناتا نیز طی روزهای اخیر کاهش ۲ میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر این خودرو به قیمت ۱۴۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌‌شود.
فعالان بازار خودرو منتظرند تا با روشن شدن سیاست‌های اقتصادی دولت جدید، خرید و فروش در این بازار رونق گیرد و رکود موجود، جای خود را به معاملات داغ بازار خودرو بدهد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.