شایعه فرار هواپیمای اختصاصی هاشمی به بغداد و پناهدگی همسر و دخترش/بازخوانی تاریخ

به گزارش خبرآنلاین، او در کتاب اوج دفاع که به خاطرات سال ۶۵ وی اختصاص دارد، در این باره نوشته است: روز ۲۱ مرداد، اطلاع رسید که یک جت فالکن آموزشی شرکت آسمان فرار کرده و در بغداد به زمین نشسته است. خبر گزاری‌ها به دروغ گفته‌اند که هواپیمای اختصاصی من بوده یا خلبانش خلبان مخصوص من بوده.

هاشمی رفسنجانی در کسوت رئیس مجلس وقت از خبرگزاری «جمهوری اسلامی» می‌خواهد که خبر را تکذیب نمایند. چرا که پخش این مطالب از رادیوهای بیگانه هیجانی در سراسر کشور به وجود آورده بود که عصر و شب تلفن‌های زیادی به منزل و دفتر او شده بود.

ماجرا از این قرار بود که هواپیمای آموزشی جت فالکون ۲۰ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان با هدایت خلبان آن {علی‌اکبر محمدی}، پس از برخاستن از فرودگاه رشت، خاک ایران را ترک کرد و با استفاده از فضای ترکیه در یکی از فرودگاه‌های بغداد به زمین نشست. خبر گزاری یوگوسلاوی ضمن تایید این خبر، به نقل از مصاحبه خلبان در بغداد، اقدام وی را یک اقدام شخصی و در اعتراض به جنگ ایران و عراق توصیف کرد. خبرگزاری آلمان، رویترو کویت نیز گزارش‌های مشابهی منتشر کردند. رسانه‌های خارجی مدعی شدند همسر و یکی از دختران هاشمی رفسنجانی در این هواپیما بوده و به عراق پناهنده شده‌اند!

آنگونه که در پاورقی کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی آمده است؛ خلبان نامبرده یک ماه پس از فرار، از طریق عراق به آلمان غربی رفت و در روز جمعه ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ در هامبورگ به دست دو ناشناس کشته شد. پلیس هامبورگ این ترور را سیاسی و مربوط به اداره امنیتی پلیس دانست.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.