شباهت های بین مغز کوسه و مغز انسان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

مطالعات نشان می دهد مغز کوسه‌ها شباهت‌هایی با مغز انسان دارد، کشفی که iبه دانشمندان امکان می دهد شیوه‌های جدید دور نمودن آنها را از انسان‌ها مد نظر قرار دهند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛کارا یوپاک محقق دانشگاه استرالیایی غربی iبه خبرگزاری فرانسه گفت کوسه های سفید بزرگ که عامل بیشتر حملات مرگبار iبه شناگران در استرالیا می باشند،‌ مغزی دارند که بخش های بزرگی از آن iبه حس بینایی مربوط می شود بنابراین این کوسه‌ها احتمالا در مقایسه با بقیه گونه‌ها نسبت iبه دفع نماینده های بصری، گیرنده‌های قوی‌تری دارند.
بیشتر دفع نماینده های کنونی که مورد استفاده قرار می گیرند، امواج الکترومغناطیس می باشند که گیرنده های حسی موجود در پوزه کوسه را هدف قرار می دهند. این تکنیک هر چند مؤثر است اما در همه شرایط جواب نمی دهد.
یک نشانه بصری ساده روی لباس غواصی یا تخته موج سواری می تواند عاملی بازدارنده در مقابل حمله کوسه باشد.
یوپاک افزود یک کوسه می تواند از لحاظ بصری یک ماهی نیش دار را تشخیص دهد و فرار کند، ما می توانیم از این اطلاعات برای جلوگیری از  حملات کوسه ها iبه شناگران و غواصان استفاده کنیم.
مقامات استرالیا ماه قبل طرحی شش میلیون و هشتصد و پنجاه هزار دلاری (دلار استرالیا) را برای مقابله با حملات کوسه ها اعلام نمودند.
در دوازده ماه اخیر، پنج نفر در حملات کوسه ها در ساحل غربی استرالیا کشته شدند. کوسه های سفید که شش متر قد دارند، عامل بیشتر این حملات مرگبار می باشند. /ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.