شبکه پویا از اول مهر تغییر می‌کند

جام جم آنلاین: مدیر تأمین مرکز پویانمایی صبا از خرید هفت مجموعه انیمیشن خارجی برای پخش از شبکه پویا از آبان ماه خبر داد.

عباس زارعی مدیر تامین برنامه مرکز صبا با بیان این خبر در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: از اول آبان ماه با تشکیل شورای کنداکتور (جدول پخش) متشکل از کارشناسان و روان‌شناسان رده بندی سنی را در پخش انیمیشن‌های شبکه پویا اعمال خواهیم کرد.

 وی افزود: این مرکز همچنین در مناسبت‌های پیش رو از جمله شهادت امام صادق(ع)، هفته دفاع مقدس، میلاد امام رضا(ع) و اول مهر و بازگشایی مدارس، انیمیشن‌های مختلف متناسب با این ایام آماده پخش کرده است.

زارعی همچنین درباره‌ فعالیت‌های شبکه پویا در مناسبت‌های خاص خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که مناسبت‌ها فرصت خوبی برای مخاطبان برای تماشای تلویزیون است سعی کردیم به مناسبت‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشیم به همین دلیل هم ویژه برنامه «مهربانان» را در ده قسمت ده دقیقه‌ای با تکنیک عروسکی درباره هر یک از امامان ساخته‌ایم که در شب شهادت امام صادق(ع) قسمت مربوط به ایشان پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس انیمیشن تازه تولید شده «شجاعان ۲» پخش می‌شود. سری اول این مجموعه انیمیشن تابستان امسال در ۱۳ قسمت از شبکه پویا پخش شد و سری دوم آن در هفته دفاع مقدس در هفت قسمت پخش می‌شود.

زارعی افزود: فیلم سینمایی «آقای مهربان» نیز در شب ولادت امام رضا(ع) و در ساعت ۱۷ از شبکه دو پخش می‌شود و همان شب ساعت ۲۰ از شبکه پویا نیز پخش می‌شود.

وی با بیان این‌که به مناسبت اول مهر روز بازگشایی مدارس، ساعت پخش برنامه‌های شبکه پویا یک ساعت به عقب برمی‌گردد، گفت: همزمان با بازگشایی مدارس ما در بخش ویژه‌ای که برای بچه‌ها تدارک دیده‌ایم، از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح حال و هوای نشاط و شادابی را در آنها ایجاد می‌کنیم. این برنامه با عنوان «بچه‌ها مدرسه» آیتم‌های شاد و موزیک‌های مدرسه را پخش می‌کند.

مدیر تامین صبا همچنین اعلام کرد: ۲۶ برنامه جدید که از ابتدای سال ۹۱ روی آنتن رفته‌اند به آرشیو سپرده شده و به مرور برای پخش به شبکه‌های مختلف داده می‌شود. همچنین مرکز صبا از نظر تامین انیمیشن هفت شبکه را حمایت می‌کند که از این میان شبکه دو، چهار عنوان برنامه از جمله آرزوی زاغ‌ها، پرستاران و راز جنگل شفا را پخش می‌کند، شبکه بازار انیمیشن حسگر را در ۱۱۰ قسمت پنج دقیقه‌ای به روی آنتن می‌برد، آی‌فیلم، پهلوانان را به جدول پخش خود افزوده و شبکه جام‌جم نیز چهار عنوان برنامه از صبا روی آنتن می‌فرستد. همچنین ما به شبکه تهران چند فیلم انیمیشن برای پخش ارائه داده‌ایم.

وی با ارائه آماری درباره پخش ۳۰ درصدی محصولات ایرانی و دریافت روزانه ۵۰ هزار پیامک از مخاطبان ادامه داد: ما در پخش تمامی آثار به ویژه ۷۰ درصد آثار خارجی ویژگی‌های دین، اخلاق، امید و آگاهی را لحاظ می‌کنیم. برای مثال انیمیشن باخانمان درباره امید و گذر از سختی‌ها و رسیدن به روشنایی‌هاست و پسر شجاع به مخاطب کودک اعتماد به نفس می‌دهد.

زارعی با بیان این‌که لوگوی جدید شبکه پویا با شروع مدارس روی آنتن خواهد رفت، گفت: این لوگو طوری طراحی شده که تمامی نمادهای انیمیشن و کودک را دارد. این لوگو طی فراخوانی تخصصی از بین ۱۵۰ لوگو انتخاب شده است.

وی در پایان درباره ۲۴ ساعته شدن این شبکه گفت: سازمان از ما برای هشت ساعتی که شبکه برنامه پخش نمی‌کند طرح و ایده خواسته است با این حال این به معنای پخش برنامه در این ساعات نیست. همچنین ما هفت ساعت و نیم برنامه تولید می‌کنیم که همین برنامه‌ها با چینشی متفاوت بازپخش می‌شود با این حال تعداد انیمیشن‌ها محدود است و ما فعلا تصمیم نداریم ساعات پخش شبکه را بیشتر کنیم. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.