شبکه اجتماعی نخبگان راه‌اندازی شد

۲۲خردادماه، مهر- رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات از امکان به اشتراک گذاری متن کامل فایل ها، منابع و مقالات علمی در شبکه اجتماعی پژوهشگران انجمن – اجتماع نخبگان جامعه، محققان و نوآوران- در آینده نزدیک خبر داد.

امید فاطمی با تاکید بر اینکه دنیا به سمت بستر شبکه های اجتماعی در حال پیش روی است، اظهار داشت: به همین سبب پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات شبکه اجتماعی انجمن را برای فعالیت و اجتماع نخبگان جامعه، محققان و نوآوران راه اندازی کرده است که البته این یک شبکه اجتماعی علمی است و کاربری آن با شبکه های اجتماعی عمومی فرق دارد.

وی با بیان اینکه شبکه اجتماعی “انجمن” بخشی از سامانه هوشمند اشتراک منابع – سهام – است که دسترسی پژوهشگران را به منابع علمی به عنوان یک کتابخانه شخصی فراهم می‌کند، افزود: در این شبکه اجتماعی برای اعضا، زمینه ای فراهم شده که هر عضو بتواند کتابخانه خود را در اختیار داشته باشد و این منابع را در اختیار دیگر اعضا و دوستان خود قرار دهد.

فاطمی ادامه داد: کاربران می‌توانند کتابخانه شخصی در پروفایل خود ایجاد کرده و با توجه به موضوعات مورد علاقه به قفسه بندی آن اقدام کنند؛ در این حالت سیستم، منابع پیشنهادی را به کاربر اعلام کرده و کاربر می‌تواند، منبع را در کتابخانه خود به اشتراک بگذارد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه کاربری شبکه اجتماعی علمی با شبکه های اجتماعی عمومی متفاوت است، تصریح کرد: در شبکه اجتماعی علمی انجمن، پژوهشگران می توانند مقالات تولیدی خود را آپلود کرده و یا منابع علمی را دانلود کنند و نظرات خود را نیز به اشتراک بگذارند.

وی گفت: کاربران می توانند در صفحه مربوط به منابع علمی، در مورد منبع علمی اظهار نظر و ابراز علاقه کنند و مطلع شوند که هر یک از منابع در کتابخانه چه اشخاصی موجود است.

فاطمی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های متمایز این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری منابع علمی شامل پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، طرح‌های پژوهشی، مقاله‌های همایش‌ها، مقاله‌های نشریات و گزارش دولتی است و کاربران می‌توانند زمینه‌های پژوهشی را در پروفایل خود اضافه کنند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.