“شب قدر”نقطه عطف ماه ضیافت است

نقطه عطف ماه ضیافت “شب قدر” است که در این ماه خداوند متعال رحمت خود را میان بندگانش توزیع می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر علم الهدی کارشناس مذهبی در مورد فضیلت شبهای قدر به خبرنگار حوزه دین و اندیشه باشگاه خبرنگاران بیان کرد:ماه مبارک رمضان ماه پروردگار عالمیان است این ماه ماه رحمت، برکت و آمرزش بوده که خداوند در این ماه سفره رحمت خود را به روی بندگان باز می‌کند و پروردگار عالمیان همه انسان‌ها را در این ماه اطعام و به آرامش می‌رساند.
وی ادامه داد:در این میان خداوند رحمت خود را میان بندگانش توزیع میکند.
علم الهدی اظهار داشت:در این شب فرشتگان رحمت الهی و جبرئیل به اذن خدا نازل می‌شوند و به این وسیله پروردگار،رحمت خود را بین بندگان تقسیم و توزیع می‌کند.
این کارشناس مذهبی افزود:در شبهای قدر دعا زیاد وارد شده است و برای همه بندگان فراخوان شده که از چشمه لایزال الهای تن خسته‌خود را شستشو و روح و جان خود را کنار آبشخور به آرامش ویژه‌ای بسپرند.
علم الهدی عنوان کرد:در این شب بهره‌گیری از موقعیت خاص احیاء و قدر و ارتباط ما با حضرت دوست و اتصال روح و قلب خود با او اهمیت دارد.
این کارشناس مذهبی تبیین کرد:شب قدر،شبی است که هیچ بنده‌ای از بنده‌ها حاضر نمی‌شود مگر مشمول عنایت خدا قرار گیرد؛شب قدر،شب آمرزش و شب آشتی بنده‌ها با خداوند متعال است.
وی گفت:در این شب فرشتگان دست گنهکاران را به دست خداوند می‌سپارند و پروردگار از بندگان خود دست‌گیری می‌کند.
علم الهدی تصریح کرد:احیای داشتن این شب فرصت ویژه‌ای برای بندگان است چرا که شب قدر، شب سرنوشت ساز برای یک سال بندگان  است .
این کارشناس مذهبی عنوان کرد:شب قدر،شب مقدرات بندگان و شب قدردانی از خداوند ا ست.
وی در مورد اینکه شب قدر،شب مبارکی است، افزود: در این شب سفره رحمت الهی به روی بندگان باز بوده و به ندای درخواست کنندگان پاسخ داده می‌شود.
علم الهدی افزود:این اتفاق دردناکی است،بندگان فرق شکافته حضرت  علی (ع) را بعنوان شفیع قرار می‌دهند و از خداوند در خواست عفو و گذشت دارند، فرق شکافته حضرت امیرالمومنین علی (ع) نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.