شتاب وزارت نیرو در اجرای طرحهای آبرسانی و سدسازی قابل تقدیر است

۲۵ام بهمن ،

به گزارش ایرنا، ˈعلی اکبر محرابیانˈ چهارشنبه شب پس از بازدید دو روزه از طرحهای مهر ماندگار سیستان و بلوچستان در نشست جمع بندی پروژه ها با مدیران دستگاههای اجرایی این استان در زاهدان بیان کرد: سرعت فعالیت های وزارت نیرو در زمینه اجرای طرحهای حوزه آب در خور تحسین است.

وی همچنین گفت: مهمترین محور توسعه و توانمندی سیستان و بلوچستان ˈآبˈ است که خوشبختانه طرحهای مختلفی در این بخش در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سد ˈماشکیدˈ در جنوب سیستان و بلوچستان از جمله طرحهای مهر ماندگار آماده راه اندازی است، گفت: این سد در اسفندماه امسال مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

محرابیان ادامه داد: همچنین طرح آبرسانی به شهر زابل و شهرهای مسیر آن، طرح فاضلاب شهرهای زهک، زابل، ادیمی و هامون شهر و خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان از جمله طرحهای مهر ماندگار در حال اجراست که با تخصیص اعتبارات آنها، در مدت زمان پیش بینی شده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص طرحهای حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: امسال اعتبارات بسیار خوبی به وزارت بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرد اما متاسفانه با وجودی که باید ۵۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان تخصیص می یافت رقم بسیار ناچیزی پرداخت شده است که بایستی پیگیریهای لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

وی افزود: بیمارستان نیکشهر، مرکز شبانه روزی زابلی و میرجاوه، بخش سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، خوابگاه ۵۰۰ نفره در زاهدان، یک طرح بهداشتی درمانی در گلمورتی دلگان، دانشکده بهداشت زابل از جمله طرحهای مهر ماندگار می باشند که با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات آنها تا اردیبهشت ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

دستیار ویژه رییس جمهوری تصریح کرد: در حوزه صنعت و معدن چند واحد تولیدی، بسته بندی و کشتارگاه در حال ساخت است که اعتبارات مورد نیاز آنها نیز تامین و در آینده نزدیک راه اندازی خواهند شد.

وی افزود: معدن مس چهل کوره زاهدان که به عنوان پر عیارترین معدن مس ایران و نمونه خوبی در مقیاس جهانی است بایستی هر چه زودتر تکمیل و راه اندازی شود.

وی با تقدیر از استاندار سیستان و بلوچستان به سبب آنچه که تسلط خوب بر نیازها، مشکلات و طرحهای عمرانی استان نامید، ابراز امیدواری کرد: بخشی از طرحهای مهر ماندگار استان امسال مورد بهره برداری قرار گیرند.

در این نشست ˈحاتم ناروئیˈ استاندار سیستان و بلوچستان بر تامین اعتبارات مورد نیاز طرحهای مهر ماندگار و سرعت بخشیدن در اجرای این طرحها حتی با کار سه شیفته تاکید کرد و گفت: اجرای این طرحها بویژه در نقاط کم برخوردار زمینه رضایت مندی بیشتر مردم را فراهم می آورد.

به گزارش ایرنا، در این نشست پس از ارائه گزارش از سوی مدیران دستگاههای مختلف عضو ستاد و بحث و تبادل نظر در خصوص پیشرفت طرحها و اعتبارات مورد نیاز، تصمیمات لازم اتخاذ و بر بهره برداری در زمان مقرر تاکید شد.

ک/۲

۶۵۳/۲۷۲۹

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.