شدیدترین عارضه مصرف لوازم آرایشی قاچاق

فروردین ۱۴۰۳

یک متخصص پوست ومو بابیان این که استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و تقلبی سبب ایجاد حساسیت در اشخاصی می گردد گفت: شدیدترین عارضه ای که در اثر مصرف مواد آرایشی تقلبی ملاحظه شده عفونت های چشمی و پوستی است .

دکتر محمد الماسی متخصص پوست ومو در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که به طور کلی مصرف لوازم آرایش برای بانوان پیشنهاد نمی شود اظهار داشت:استفاده از مواد آرایشی باید متناسب با نوع پوست بوده و از مراکز مجاز به ویژه داروخانه ها تهیه شود.

وی افزود : با توجه به بسیار شدن لوازم آرایشی قاچاق و نامرغوب در بازار سلامت اشخاص را در معرض خطر است زیرا استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب که ناخالصی دارند در بعضی مواقع اگزمای شدید ، تورم ،سوزش ،خارش وپوسته شدن را در پوست فرد مصرف کننده به دنبال داشته است.

این متخصص پوست با تاکید بر این که درمان این نوع موارد بسیار مشکل است اذعان داشت: عمده عارضه استفاده از مواد آرایشی نامرغوب عفونت های پوستی و چشمی است که بهتر است اولاً اشخاص ازمصرف لوازم آرایشی خود داری کنند و چنان چه تمایل به مصرف دارند حتماً از مراکز معتبر و داروخانه ها اقدام به تهیه این نوع لوازم کنند./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.