شرایط ابطال دفترچه درمانی بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی اعلام شد

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین‌اجتماعی شرایط ابطال دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران که به دلایلی از شمول قانون تأمین‌اجتماعی خارج شده‌اند را تشریح کرد.

تامین

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، سعید حسینی مدیر کل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهمترین حمایت‌ها و مزایای مورد تعهد بیمه‌های اجتماعی در همه کشورها ارایه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان است و درصورتی که فرد از شمول قانون تامین‌اجتماعی خارج شود از خدمات درمانی این سازمان محروم می‌شود.


وی افزود: افرادی که در گذشته بیمه‌شده اصلی یا تبعی محسوب می‌شدند، اما به دلایلی، قانون تامین‌اجتماعی شامل آنها نشود باید نسبت به ابطال دفترچه درمانی خود اقدام کنند.


حسینی ادامه داد: انقضای سن فرزندان ذکور، ازدواج فرزندان اناث و ذکور، فوت بیمه‌شده اصلی یا تبعی، متارکه همسر و پایان تحصیل فرزندان ذکور از شرایطی است که فرد از شمول قانون تامین‌اجتماعی خارج می‌شود و در نتیجه باید دفترچه درمانی خود را باطل کند.


وی هرگونه قطع رابطه بیمه‌پردازی از جمله اخراج بیمه‌شده از کارگاه، استعفای و یا بازخرید شدن بیمه‌شده، تبدیل وضع استخدامی و پایان مقرری بیمه‌بیکاری را از شرایط بی‌اعتبار شدن دفترچه‌های درمانی تأمین‌اجتماعی دانست.


مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی گفت: تشخیص تمکن مالی درمورد والدین بیمه‌شده، انقضای ازکارافتادگی مقطعی، تعلیق، اشتغال به کار همسر بیمه‌شده، اشکال در صدور، حذف درمان از قرارداد، اشتباه در شماره بیمه و شماره سریال و امحاء‌دفترچه نیز از شرایطی است که منجر به خروج فرد از قانون تامین‌اجتماعی می‌شود و فرد باید نسبت به ابطال دفترچه درمانی خود تسریع کند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.