شرایط کاری کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور بهبود می یابد

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی روز شنبه در جمع خبرنگاران تعداد شوراهای حل اختلاف کشور را حدود ۹ هزار اعلام کرد و افزود: چهار هزار نفر در این شوراها مشغول فعالیت هستند که باید وضعیت اشتغال آنها تعیین تکلیف شود.

وی نبود اعتبار کافی برای شوراهای حل اختلاف را از مهمترین مشکلات موجود اعلام کرد و یادآور شد: کارکنان شوراهای حل اختلاف نمی توانند تا آخر عمر خود به صورت افتخاری خدمت کنند چرا که آنان نیز نیاز به تامین معاش دارند.

رییس شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه مهلت قانون آزمایشی شوراهای حل اختلاف کشور طی سال آتی به پایان می رسد یادآور شد: قوانین موجود بررسی شده و پس از رفع نقاط ضعف آن پیش نویس جامعی برای تصویب به دولت و مجلس ارائه شده است.

حجت الاسلام احمدی میانجی پرداخت مبلغ ثابت دستمزد، تعیین تکلیف نوع قرارداد و رفع برخی محدودیت های قانونی را از جمله مسائل مطرح شده در پیش نویس های مذکور برشمرد و خاطر نشان کرد: درصورت تصویب قانون پیشنهادی کارکنان شوراهای حل اختلاف به ازای هر سه ساعت فعالیت از دستمزد ثابتی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: از این پس شوراهای حل اختلاف کشور به دو دسته تقسیم خواهند شد به گونه ای که تعدادی از شوراها مختص صلح و سازش می شوند و تعدادی نیز امکان صدور رای خواهند داشت.

رییس شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف روستایی فقط امکان برقراری صلح و سازش دارند، گفت: شوراهای فعال در شهرها علاوه بر اینکه به صلح و سازش می پردازند امکان صدور رای نیز خواهند داشت.

حجت الاسلام احمدی میانجی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری آزمون اختصاصی در شهریور ماه سال جاری قضات ویژه شوراهای حل اختلاف به کار گمارده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر شوراهای حل اختلاف فقط امکان رسیدگی به پرونده هایی با ارزش کمتر از ۶۰ میلیون ریال را دارند گفت: درصدد افزایش اختبارات این شوراها برای رسیدگی به پرونده هایی با ارزش ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال هستیم.

رییس شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به کوتاه بودن زمان رسیدگی به پرونده ها در شوراها ابراز کرد: در زمان حاضر رسیدگی به پرونده های واصله در شورای حل اختلاف یک تا ۴۰ روز به طول می انجامد.

حجت الاسلام احمدی میانجی شوراهای حل اختلاف را بستر مناسبی برای پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: شوراهای حل اختلاف روستایی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نقش بسزایی دارند.

وی عملکرد شوراهای حل اختلاف را مطلوب ارزیابی و ابراز کرد: بر اساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور ۷۲ درصد مراجعه کنندگان به شوراهای حل اختلاف از عملکرد این نهاد رضایت دارند.

۵۲۲/۷۳۲۴/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۸۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱۶نظر ثبت شده
  1. دبیران زحمت کش شورا:

    با سلام و خسته نباشید
    ما ۵ نفر از دبیران شورای حل اختلاف یکی از شهرستان های آذربایجان غربی هستیم.به خدا قسم از کارمندان دادگاه ودادسرای این شهر بیشتر کار می کنیم .ساعت ۸ صبح می ریم و ساعت ۱۵ بر می گردیم ..حتی وقت نمی شه یه چای بخوریم…بعد ازینکه پرونده ها سیستمی شدن کارمون خیلی خیلی زیاد شده …خود بنده چند ماهی میشه حقوق نگرفتم ..با داشتن مشکلات زیاد و مریض در خانواده کسی نیس جواب ما رو بده توروخدا اگه صدای ما رو می شنوین به دادمون برسین .بیمه ناقص و با حقوق ۱۵۰ تومن دویست تومن مگه میشه زندگی کرد خود شما اگه یه ماه حقوقتون ۱۰ هزار تومنش کم باشه قبول می کنید ؟؟؟درسته افتخاری هستیم اما به خدا دیگه انصاف نیس ….ما همه کارشناسی ارشد خوندیم جز یک نفر .کاری دیگه هم سراغ نداریم بریم….توروخدا جوابمونو بدین …حقوقای مارو در نظر بگیرید ببینین واقعا انصافه ؟؟؟

  2. فاطمه:

    با سلام.لطفا پیگیری کنید چرا علیرغم اجرایی شدن قانون شوراهای حل اختلاف و دریافت هزینه چند برابر از مردم، هنوز پاداش برابر قانون کار بلکه نصف آن هم به کارکنان شورا پرداخت نمیشود؟مسولین به جای اینکه این همه پز امار بالای صلح و سازش و خروجی پرونده ها در شورا و نجات اعدامی ها از قصاص و کم کردن بار قوه قضاییه رو بدن کمی هم به فکر کسانی باشند که این همه حجم کاری رو انجام میدن.با تشکر

  3. بدبخت:

    با عرض سلام و ادب خدمت ریاست محترم شوراهای حل اختلاف من فوق لیسانس دارم و اوایل شروع به کار شوراها با مدرک لیسانس تقاضای فعالیت در یکی از شوراهای حل اختلاف را داشتم که یکی از اعضا به دلیل اینکه میخواست یک نفر از فامیلهای خودشان را با مدرک دیپلم و سن بالا به آنجا ببرد با حضور من مخالفت کرد با هزاران بدبختی در حالی که مجرد هم هستم رفتم فوق لیسانس گرفتم بارها مراجعه کردم اما کسی به داد من نرسید چون رشته ام مرتبط با آموزش پرورش و نهادهایی مثل شوراهاست . از شما تقاضا دارم برای اجرای عدالت آزمون برگزار کنید تا همه بتوانند شرکت کنند نه اینکه سوابق و بیمه را مد نظر قرا دهید وقتی که در این مجموعه قرار است کسانی با پارتی بازی و ناحق استخدام شوند دیگر چه توقعی از بقیه جاها مدیون هستید اگر آزمون همگانی برگزار نکنید که ما هم بتوایم شرکت کنیم چون کسانی که از اول وارد این مجموعه شدند نه آزمون دادند و نه گزینش شدند و اکثرا با رابطه وارد شدندو کسانی که مدرک دانشگاهی دارند و در این مجموعه فعالیت کردند حقشان است استخدام شوند اما کسی که دیپلم است و سنش هم خیلی از ماها بالاتره با چه توجیهی حرف از استخدام میزنه آدم تعجب میکند از این پرتوقعی . پس بدانید بدبخت ماییم که کسی را نداشتیم که با همین حقوق پایین حداقل سرگرم باشیم و کمتر خون دل بخوریم با تشکر

  4. ناشناس:

    با عرض سلام خدمت ریاست محترم شوراهای حل اختلاف من فوق لیسانس دارم سال ۸۴ می خواستم با مدرک لیسانس وارد شورای حل اختلاف یکی از روستاها شوم و به عنوان دبیر فعالیت کنم اما یکی از اعضا به این دلیل که میخواست همسر خودش با مدرک دیپلم که الان ۴۵ سال سنش است را به عنوان دبیر به آنجا برد و با ورود من که مجرد بودم و به هزار بدبختی درس خوندم مخالفت شد با نا امیدی رفتم فوق لیسانس مردم شناسی گرفتم چندین بار رفتم که شاید به صورت پاره وقت من مشغول فعالیت بشم چون رشته من فقط در آموزش پرورش و نهادهایی مثل شورای حل اختلاف کاربرد دارد اما باز هم مخالفت کردند و الان میخواهید بدون در نظر گرفتن این مسایل آنها را استخدام کنید چون سابقه دارند و با پارتی وارد شدند اماامثال ما بیچاره ها که متقاضی همین کار بودیم الان دستمون به جایی بند نباشد شما مدیون هستید اگر آزمون برگزار نکنید و بخواهید به این شکل نیروهای بیسواد را استخدام کنید به خداوند بزرگ قسم گاهی اوقات از خود میپرسم کسی که این قوانین را وضع میکند آیا لحظه ای تفکر نمیکند که تا جایی که این همه فرد با تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر است کسی با مدرک دیپلم نظام قدیم و سن بالا چه جایگاهی دارد که باید استخدام شود و ما مورد تمسخر آنها واقع شویم که اگر درس هم خوندید هیچ ارزشی ندارید این است تعریف عدالت در این مجموعه ای که خود مجری عدالت است پس بدانید بدبخت اونها نیستند که بیمه ندارند و حقوق کم دارند بدبخت ماییم که با داشتن شرایط بهتر از آنها متقاضی همین کار بودیم و کسی به دادمون نرسید فقط به خاطر نداشتن پارتیهایی که بیداد میکنند در شوراهای حل اختلاف یکی برادرش را داشت دیگری شوهرش را ولی من کسی را جز خداوند نداشتم والان این وضع من است به خاطر خدا اگر میخواهید استخدام کنید آزمون برگزار کنید و نگذارید اعتماد ما نسبت به قانونگذاران و مجریان از بین برود شما باید از حق ما دفاع کنید چون کسی را نداریم

  5. امیرعلی:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت ریاست محترم شوراهای حل اختلاف.ببخشید ما معنی این همه تناقض رو نمیفهمیم.از طرفی قانون تکلیف به پرداخت حداقل حقوق به کارکنان تمام وقت رو داره و مسولان محترم هم اذعان بر این موضوع دارند و از طرف دیگه اعلام میشه پاداشها افزایش ۲ برابری خواهد داشت.صرفا برای کسانی که اطلاع ندارند عرص کنم این افزایش دو برابری حتی به اندازه نصف حداقل حقوق هم نیست چون همین حالا کارکنان شورا حتی تمام وقتها میانگین ۱۵۰ هزار تومان دریافت میکنن.لطفا مسئولین محترم در این خصوص شفاف سازی کند.

  6. مهدی:

    سلام
    خواهشا تاریخ دقیق خبر رو ذکر کنید؛امروز ۹۵/۳/۲۶ من به سایت شما مراجعه کردم برام مشخص نیست این خبر مربوط به چه زمانیه!! رئیس قوه قضائیه شنبه گفت!!!شنبه هم شد آدرس آخه ؟؟!!

  7. شهربانو لطف بخش:

    آیا مسئولین میدانند چگونه با ماهی ۱۲۵ هزار تومان میتوان زندگی گذراند؟؟؟
    همه ی مردم می آیند تا ما کمکشان کنیم ما به کجا پناه ببریم؟؟؟
    این ما یعنی حقوق اردیبهشت۹۵ ما شده۱۱۶هزار تومان من با این مبلغ حتی کرایه ام هم در نمی آید
    آقای میانجی چشم اید ما شمایید

  8. امیرعلی:

    وای بر مسئولانی که از اوضاع معیشت کارکنان شورا خبر دارند و کاری نمی کنند.
    برای بر مسئولانی که حقوق کارکنان شوراها را پایمال میکنند و خود حقوق های میلیونی می گیرند.
    آه کارکنان شوراهای حل اختلاف یک طرف اما بدانید آه و نفرین خانواده های انها دامن شما را خواهد گرفت.

  9. گمنامان قوه قضائیه:

    سلام به کارمندان شورای حل اختلاف من هم مثال شما فریب خورده قوه قضائیه هستم فقط یه راه برای ما مونده این که دست از کار بکشیم فقط دو روز سرکار نریم…….. بزار همه پرونده ها برگرده به دادگستری “همکارمحترم که در هر استان و هر شهرستانی هستی دست به هم بدیم و متحد شویم که دیگر کار نکنیم تا تکلیف ما مشخص بشه به امید آنروز……

  10. دبیر سرافکنده شورا تمام وقتم:

    پرداخت حداقل حقوق اداره کار علیرغم تصویب قانون ، اجرا نخواهد شد . من خودم تمام وقتم . پنجشنبه از روزهای کاری حذف شده تا اداره کاری نشه . واقعا ته نامردیه.
    حاج آقای لاریجانی ریاست محترم قوه قضاییه : این نظرات و درد دلهای ما را میدانید ولی تاثیری در بهبود نعیشت ما ندارد ، خودتان میدانید که عدم وضع مطلوب معیشتی کارکنان شورا ، طبعأ فساد کاری را در پی خواهد داشت!!!!!

  11. ثریا:

    سلام میخواستم بپرسم حقوق ما که دویست هزار تومن قرار زیاد بشه یا نه؟اگه قرار نیس زیاد بشه لطفا اعلام کنید ما تکلیف خودمونو بدونیم.ممنون

  12. مریم اردستانی:

    بسمه تعالی
    باسلام وخسته نباشید
    باعنایت به حجم بالای ورودی پروندها به شوراهای حل اختلاف ونظربه اینکه باعدم اطاله دادرسی درشوراها
    وازانجاکه اعضا های شوراهای حل اختلاف باارشادات طرفین دعوی مطابق قوانین وموازین شرعی سعی در
    ایجادصلح وسازش می نمایندودرصورت عدم صلح وسازش مبادرت به صدوررای مینمایندوباتوجه به اینکه اعضا
    وکارکنان شورادلسوزانه ومخلصانه خدمت می کنندمسولین محترم حقوق ومزایای برا این خادمین مظلوم درنظر
    نگرفته اند

    • طیبه منصوری:

      حدود ۷ ساله شورا حل اختلاف استان کرمانشاه کار میکنم متاسفانه هرروز هفته هم میرم .ولی متاسفانه ۱۴۸تومان حقوق دریافت میکنم اگه این وضع ادامه داره تو رو خدا بگید که ما تکلیف خودمونو بدونیم.به خاطر خدا راهنمایی کنید

  13. ایوب:

    به خدا کار کردن در شورای حل اختلاف صبر ایوب میخواهد نمیدونم از چی بگیم همه کارمون اداریه الا حقوقمون آقای لاریجانی شمارا به قرآن اگه حرفمون شنیدید فکری برامون بکنیداز افتخاری کار کردن خسته شدیم آخه رضای خدا تا پول از جیب گذاشتن برای رفت وآمد تا هزارتا حرف شنیدن بعد نه سال که اگه سخته از شورا برین بیرون اگه کارآیی نداریم باباببندین خیال همه رو راحت کنین به اون دنیا باید جواب بدین راحت شونه خالی نکنین که ما کسی رو مجبور نکردیم که گوشمون از این حرفا پره از زندگمون جوونیمون وقت وتواناییمون زدیم

  14. زهرا یوسفی:

    سلام من دانشگاه حقوق شورای جل اختلاف قبول شدم اینکه اوضاع کاری اونا بهبود یافته ۱۰۰درصد به نفع ماهمخواهدبود وگرنه ماچجوری وبه چه امیدی میخواهیم این رشته تجصیلی را ادامه دهیم چون بسیاری اذ کسانی کهاین رشته راقبول شدند تغییر رشته دادن چون هم افتخاری بوده همبازار کارمناسبی نداشته.لطفا ازبهبود اوضاع کاری این رشته برایم در ایمیلم پاسخی دهید.باتشکرازمسئولان محترم

  15. بهنام حسین زاده:

    سلام خسته نباشین
    یه سوال ذهن همه ما دبیران شورای حل اختلاف رو مشغول کرده میخواستیم بدونیم که ما که دانشجوی ترم آخر رشته فقه و حقوق هستیم ولی کارت پایان خدمت نداریم اگه خدا خواست استخدام کردن میشه ما به مدت ۲سال در شورا را به عنوان خدمت مقدس سربازی بگذرانیم ؟؟؟البته ما با ۲ سال سابقه کار در شورا هستیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.