شرایط و نحوه دریافت وام ۷۰ میلیونی مسکن + زمان پرداخت



تاریخ انتشار: ۲۲ December 2015 | 8:00 am

زمان پرداخت وام 70 میلیون تومانی مسکن
مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن گفت: مردم می‌توانند وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن را از یکم دی‌ماه دریافت کنند.

پرداخت وام ۷۰ میلیون تومانی از امروز

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن گفت: مردم می‌توانند وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن را از یکم دی‌ماه دریافت کنند. محمدحسن مرادی با بیان اینکه بخشنامه آغاز پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن از امروز ۳۰ آذرماه از طریق شبکه داخلی بانک مسکن به شعب ابلاغ می‌شود، افزود: مدارکی که متقاضیان دریافت تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن باید ارائه دهند، عینا مدارکی است که در تسهیلات مشابه از متقاضی مطالبه می‌شود.

وی تصریح کرد: این بخشنامه از فردا اجرایی می‌شود و مردم می‌توانند برای دریافت وام ۶۰ میلیون تومانی منحصرا در تهران به شعب بانک مسکن مراجعه کنند. مرادی با بیان اینکه آیین‌نامه داخلی اجرایی این تسهیلات در هیات مدیره بانک مسکن به تصویب رسیده است، ادامه داد: مدارکی که متقاضیان باید ارائه دهند شامل مدارک هویتی به اضافه مدارک ملکی مانند سند، پایان کار و جواز ساخت است.

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن بیان کرد: متقاضی باید با استفاده از این مدارک تشکیل پرونده داده و سپس با حضور کارشناس بانک، ملک مورد نظر ارزیابی شود. سپس متقاضی با حضور در دفاتر اسناد رسمی، ملک خریداری شده را در رهن بانک قرار می‌دهد.

وی درباره نحوه استفاده دارندگان اوراق تسهیلات مسکن صادره قبل از مهر ماه ۹۴ از تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند از تسهیلات جدید استفاده کنند، تا سقف‌های قبلی یعنی ۴۵ میلیون تومان می‌توانند از اوراق تسه مهرماه به قبل استفاده کنند.

این مدیر بانک مسکن اضافه کرد: به عنوان مثال اگر فردی بخواهد در تهران وام بگیرد و اوراقی که در اختیار دارد تا ۴۵ میلیون تومان را پوشش می‌دهد، باید برای دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن، مجددا اوراق تسهیلاتی خریداری کند که تاریخ صدور آنها از آبان ماه به بعد باشد.

وی تشریح کرد: به عبارت دیگر این فرد نمی‌تواند این مابه‌التفاوت ۲۵ میلیون تومانی را با خرید اوراقی که در مهرماه امسال و قبل از آن منتشر شده، پوشش دهد. به عبارت دیگر متقاضی باید ۹۰ برگه اوراق قدیمی تسهیلات به علاوه ۵۰ برگه اوراق تازه‌ منتشره برای تشکیل پرونده با خود به همراه داشته باشد.

مرادی خاطرنشان کرد: دریافت‌کنندگان وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن باید چه اوراق با تاریخ صدور مربوط به ماقبل مهرماه امسال است و چه اوراق با تاریخ صدور مربوط به آبان ماه امسال را خریداری کنند. همگی باید تسهیلات دریافتی را با سود ۱۸٫۵ درصد بازپرداخت کنند.

 
منبع: ایرنا
 
 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.