شرایط کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری

سخنگوی شورای نگهبان گفت: کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری شرط سنی ندارد اما مجلس هفتم مصوبه‌ای در این‌باره ارائه کرد که به تصویب نرسید. 

عباسعلی کدخدایی درباره شرط سنی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری شرط سنی ندارد اما مجلس هفتم مصوبه‌ای در این‌باره ارائه کرد که به تصویب نرسید. 
 
سخنگوی شورای نگهبان درباره مرجع رسیدگی به تخلفات زودهنگام انتخاباتی اظهار داشت: اینکه فردی و یا کاندیدایی احتمالی فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگام داشته باشد مسئله روشنی است و در قانون انتخابات هم به آن اشاره شده است. 
 
وی افزود: مسئله تبلیغات انتخاباتی به صورت مبهم در قاونو انتخابات تعریف و مواردی از آن هم ذکر شده است. 
 
کدخدایی تاکید کرد:اگر احزاب و یا گروه‌هایی اعلام کاندیداتوری کنند و جلسات انتخاباتی به صورت رسمی داشته یاشند که حکم تبلیغات را پیدا کند قطعا تخلف محسوب می‌شود. 
 
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: به صورت طبیعی فضای سیاسی جامعه به سمت انتخابات پیش می‌رود و ممکن است افرادی اظهار نظرهایی داشته باشند که این مسئله در قانون ابهام دارد و مرجع خاصی هم برای رسیدگی به آن در نظر گرفته نشده است. 
 
وی درباره هزینه کردن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از بیت‌المال گفت: اگر به صورت مشخص فردی از بیت‌المال برای انتخابات هزینه کند قطعا این مسئله در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت. 
 
سخنگوس شورای تگهبان خاطر نشان کرد: ممکن است گزارش‌هایی از مراجع و یا نهادی درباره تخلفات به شورای نگهبان برسد و تصمیم گیری شورای نگهبان در این‌باره در زمان ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها است و شورای نگهبان تخلفات را رصد می‌کند ولی تصمیم‌گیری در همان مقطع انجام می‌شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.