شرح زوایای پنهان و ناگفته جنگ ۳۳ روزه منتشر شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بیروت، در این کتاب سعی شده با بیان تفصیلی و روایت برخی از صحنه های جنگ، به شرح کلیه مراحل و جزییات پیروزی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی بپردازد.

بخش هایی از این کتاب با اشاره به هدف های رژیم صهیونیستی در جنگ سی و سه روزه علیه لبنان، به شرح جزییات انواع جنگ روانی حزب الله علیه رژیم اسراییل و چگونگی پیروزی حزب الله علیه این رژیم پرداخته است.

در این کتاب با اشاره به جنگ روانی رژیم صهیونیستی علیه حزب الله آمده است: حزب الله دست بسته در مقابل جنگ روانی دشمن باقی نماند؛ بلکه با بکاربردن انواع تکنیک ها و راهبردهای بی سابقه، چنان ضربه ای به رژیم صهیونیستی وارد ساخت که این رژیم را به فکر آینده سرنوشت خود در منطقه وادار کرد.

نویسنده در بخشی دیگر از کتاب با اشاره به اجرای تکنیک های دقیق و حساب شده حزب الله در جنگ سی و سه روزه آورده است: ‘سید حسن نصرالله’ با ارایه تعریف دقیق، جامع و روشن از جنگ روانی، توانست با بکار بردن انواع روشها و راهکارهای مناسب، شیوه های مختلفی از رویارویی با جنگ روانی دشمن را در صحنه جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی به نمایش بگذارد.

در بخشی دیگری از این کتاب، نویسنده با اشاره به راهبرد حزب الله که از عقیده و ایمان این حزب نشأت گرفته است، به شرح برخی از تکنیک ها و روش های حزب الله در رویارویی با جنگ روانی رژیم صهیونیستی و میزان تأثیر آنها در پیروزی علیه دشمن پرداخته است. از جمله این روشها می توان به تکنیک، پاسخ سازنده و غیر منتظرانه علیه دشمن، اشاره کرد.

نویسنده در ادامه کتاب آورده است: حزب الله از ابتدای شروع جنگ با رژیم صهیونیستی، توجه ویژه ای به بخش دستگاه اطلاعات و امنیتی خود کرد و در این راستا تمام دستگاهها و نیروهای امنیتی را به گونه ای فعال کرد که منجر به شکست تمام فعالیت های جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان شد و توانست شبکه های جاسوسی این رژیم را شناسایی و متلاشی کند.

در بخش دیگری از کتاب آمده است: جنگ ۲۰۰۶ میلادی در واقع نشان داد که چگونه حزب الله تمام امکانات خود را با هدف کنترل و سیطره بر فضای اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی بسیج کرد و با بکار بردن تکنیک عملیات غیرمنتظرانه ؛ از ابزار غافل گیری برای شکست دشمن، به خوبی استفاده کرد.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۵۶۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.