شرط ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی در دانشگاه

شرط ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی در دانشگاه

 معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی گفت: فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی چنانچه ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی درباره شرط ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی در دانشگاه اظهار داشت: براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی چنانچه ظرف مدت یک‌سال از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی افزود: چنانچه تاریخ پذیرش آنان در دانشگاه پس از گذشت یکسال از تاریخ اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی باشد، مجاز به تحصیل نخواهند بود.

اکبر حلوایی اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون مذکور در آبان سال ۹۰ تصویب و به مورد اجرا گذاشته شده است لذا آن دسته از مشمولانی که در خرداد ماه سال ۹۰ موفق به فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه شده‌اند و در مهلت معرفی یک‌ساله (تا پایان خرداد ماه امسال ) وضعیت خدمتی خویش را مشخص کرده و وارد غیبت نشده‌اند، در صورتیکه تا پایان شهریور ماه ۹۱ در دانشگاه پذیرفته شوند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

این مقام مسئول ملاک پذیرش در دانشگاه را برای کسانی که از طریق آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، تاریخ اعلام نتایج قطعی آزمون و برای کسانی که بدون آزمون سراسری در دانشگاه پذیرفته می‌شوند تاریخ ثبت نام در دانشگاه اعلام کرد.

اکبر حلوایی، شرط برخورداری از معافیت تحصیلی را نداشتن غیبت عنوان و تاکید کرد: مشمولانی که وارد غیبت شده باشند مجاز به تحصیل نیستند و معافیت تحصیلی برای آنان صادر نخواهد شد.

وی درباره ادامه تحصیل سربازان در حال خدمت اظهارداشت: این قبیل افراد چنانچه در رشته‌های کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند به شرط نداشتن غیبت از خدمت ترخیص خواهند شد و در صورت پذیرش در رشته‌های مقطع کاردانی مجاز به تحصیل نیستند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.