شرط ادامه تحصیل مشمولان در دانشگاه اعلام شد

ایران > دفاع
فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی اگر ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.

به گزارشمهر، سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی در خصوص شرط ادامه تحصیل فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی در دانشگاه اظهار داشت: براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، فارغ التحصیلان دیپلم وپیش دانشگاهی چنانچه ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی افزود: دانشجویان چنانچه تاریخ پذیرش آنان در دانشگاه پس از گذشت یکسال ازتاریخ اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی باشد، مجاز به تحصیل نیستند.

سرهنگ حلوایی اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون مذکور در آبان سال ۹۰ تصویب و اجرا شده است آن دسته از مشمولانی که در خرداد سال ۹۰ موفق به فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه شده اند و در مهلت معرفی یکساله (تا پایان خرداد ماه امسال)وضعیت خدمتی خویش را مشخص کرده و وارد غیبت نشده اند، در صورتیکه تا پایان شهریور ماه ۹۱ در دانشگاه پذیرفته شوند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

وی ملاک پذیرش در دانشگاه را برای کسانی که از طریق آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، تاریخ اعلام نتایج قطعی آزمون و برای کسانی که بدون آزمون سراسری در دانشگاه پذیرفته می‌شوند تاریخ ثبت نام در دانشگاه اعلام کرد.

سرهنگ حلوایی، شرط برخورداری از معافیت تحصیلی را نداشتن غیبت عنوان داشت و تاکید کرد: مشمولانی که وارد غیبت شده باشند مجاز به تحصیل نیستند و معافیت تحصیلی برای آنان صادر نمی‌شود.

معاون مشمولان و امور معافیت‌ها سازمان وظیفه عمومی در خصوص ادامه تحصیل سربازان در حال خدمت اظهارداشت: این قبیل افراد چنانچه در رشته‌های کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند به شرط نداشتن غیبت از خدمت ترخیص خواهند شد و در صورت پذیرش در رشته‌های مقطع کاردانی مجاز به تحصیل نمی‌شوند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.