شرط تداوم طرح عرضه لبنیات با نرخ مصوب اعلام شد

حسین چمنی درگفتگو با مهر درخصوص اقدامات شرکت پگاه تهران برای تنظیم بازار لبنیات در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: براساس آخرین گزارشات از این شرکت روزانه بیش از ۱۰۰ تن شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی با ۱٫۵ درصد چربی با قیمت ۹۰۰ تومان، درحدود ۲۰ تن ماست ۹۰۰ گرمی با ۱٫۵ درصد چربی با قیمت ۱۳۰۰ تومان و درحدود ۳۰ تن پنیر “یو.اف” ۴۰۰ گرمی (معادل ۱۵۰ تن شیرخام) با قیمت ۲۴۰۰ تومان به بازار عرضه می کند.

وی با بیان اینکه به دلیل فرارسیدن ماه مبارک رمضان هم اکنون این کارخانه تولیدی فراتر از تعهداتش که عرضه ۵۰ درصد محصولات خود را با نرخ مصوب بود، عمل کرده است تا به مصرف کنندگان فشار نیاید، گفت: با توجه به اینکه روزانه ۴۰۰ تن شیرخام را دریافت می کنیم و از این میزان درحدود ۲۷۰ تن محصول لبنی معادل شیرخام به بازار عرضه می شود به طوریکه براساس برآورد انجام شده تاکنون در حدود ۱۸ درصد فراتر از تعهدات خود عمل کرده ایم.

مشاور انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران ابراز امیدواری کرد سایر کارخانجات تولید فرآورده های لبنی هم به تعهدات خود پایبند باشند تا مردم در ماه مبارک رمضان کمبودی در بازار احساس نکنند.

وی با تاکید براینکه شرط تداوم این طرح تثبیت قیمت شیرخام توسط دولت است، گفت: امیدواریم دولت به تعهدات خود به دامداران برای تامین نهاده های ارزان قیمت به موقع عمل کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.