شرمن نتایج مذاکرات ۱+۵ با ایران را در اختیار کشورهای خلیج فارس قرار داد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
واشنگتن نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران را در اختیار کشورهای حوزه خلیج فارس قرار داد.

ایسنا گزارش داد: وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا که اکنون در عربستان به سر می‌برد در جریان دیدار با عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، وی را در جریان نتایج مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران که اخیرا در ژنو برگزار شد، قرار داد.

دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که الزیانی روز قبل در مقر این شورا در ریاض به همراه هیاتی رسمی از کشورهای عضو با وندی شرمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنابر گزارش روزنامه‌ الایام چاپ بحرین، در ادامه این بیانیه آمده است که شرمن، دبیرکل و هیات حاضر را در جریان نتایج مذاکرات ۱+۵ با ایران که اخیرا در ژنو درخصوص برنامه هسته‌ای تهران و توافقی که در این باره حاصل شد، قرار داد.

این بیانیه افزود که الزیانی در این دیدار از شرمن به سبب مطلع ساختن کشورهای عضو شورا از روند مذاکرات با ایران و هم‌چنین تلاش‌های ۱+۵ در حل مساله هسته‌یی ایران و تحقق امنیت و ثبات در منطقه و دور ساختن منطقه از خطرات استفاده از انرژی هسته‌ای تشکر و بر اهتمام و توجه کشورهای عضو به ادامه روند گفت‌وگوهای بین‌المللی با ایران در خصوص برنامه‌ هسته‌ای‌اش تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه الزیانی هم‌چنین نسبت به همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی به قوانین بین‌المللی ابراز امیدواری کرد.

وی تاکید کرد که کشورهای عضو شورا خواهان عاری سازی منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی می باشند چرا که در غیر این صورت منطقه خلیج فارس در معرض اشعه‌های هسته‌یی قرار خواهد گرفت که این مساله فجایعی را برای محیط زیست منطقه و سرمایه‌های دریایی آن به همراه خواهد داشت.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.